Några tankar om scenariot i måndags (som var verkligt kul! Tack Jeppan!). Mest som kom ihåg när vi fixar vidare scenarios.
1. permanenta plot-points (alltså sådana som kan tas av fler än en league) fungerade bra och behövs om man kör med fler än kanske tre leagues samtidigt. För att öka på kaoset kan det vara läge att låta plot-point-personer vandra omkring randomly eller inte-randomly.
2. Monster är kul även om min leader alltid verkar råka ut för dem
2,5. Horror gav en ytterligare dimension till spelet. Mer sånt och mer icke-euklidiskt!
3. Ska man in i hus ska vi nog även mäta movement inne i huset.
4. Väldigt bra med plot-points som ger begränsade fördelar i framtida spel. Fyrverkerierna och mystiska stenen med 3 användningar var lysande (och ännu bättre att jag knep en av dem)
5. Jag tycker att spelet fungerade väldigt bra även om vi var fem på banan. Blodigt, kaosartat och kul - som det ska vara.
Fler tankar?
AAR kommer upp på bloggen imorgon eller på måndag, kör en blänkare om det under After Action Reports här. Jag har antagligen missuppfattat era leagues namn och vem som är vem, så kommentera gärna så kan jag ändra så att allt blir rätt eller tills jag är nöjd med att ha förnedrat era leagues