Oooh! Icke Euklidisk geometri är alltid latjo. Tror jag ska flytta en del Cthulhu-monster närmare målarbordet.
Anders Einstein (professor i bio-mekanik) protesterar för övrigt mot uttrycket "galen professor", som han tycker har en gammaldags och väldigt nedvärderande syn på... progressiva genier.
Låter helt klart väldigt lovande. Fick dock googla euklidisk geometri då mina kunskaper i matematik är begränsad till mer eller mindre kvalificerade gissningar angående månadens inkomster och utgifter.
Men all typ av geometri där man benämner sidor och vinklar som ABC osv är helt klart ett hot mot mänskligheten som ICPO måste kväva i sin linda.
Är det någon som skulle vilja förbarma sig över mig och spela ett kort introduktions spel näst vecka som förberedelse inför vad som komma skall? Har grundreglerna som jag läser igenom och ett supplement på ingång. Men skulle gärna köra ett spel innan det "riktiga" scenariot.
jag hade ju lovat att spela med dig, Sebastian, men just nästa vecka är småjobbig, och nu har ju Jeppan erbjudit sig så det har löst sig. Men jag ska banka skiten ur dina gubbar senare Frostgrave är inte glömt och inte förlåtet
Nu är det dags att kamma till sig! Vi behöver boka en tid för första höstomgången av Pulp Alley. Scenariot är i princip klart. Det kommer postas här på forumet inom kort.
Kan vi försöka oss på nästa vecka? Jag kan måndag, tisdag och torsdag ser du ut som. Med lite tur har jag till och med min nya league klar då, Anders Einstein och Greta DeLaval ser fram mot att banka skiten ur alla motståndare.