När jag ändå håller på och uppdaterar tänkte jag visa några terrängprojekt också. Först ut är en "terrain mat". Tanken är alltså att man rullar ut den på ett bord och lägger tygtrasor eller vad man nu vill under för att skapa kullar. Lätt att förvara dessutom, istället för att ha ett bord för sommar, ett för vinter, ett för öken, ett för vulkanisk dödsplanet.. ja ni fattar

Jag valde att använda en brun fejkmocka eftersom det har en inbyggd textur som jag tyckte passar. Sen började jag med att spraya med en vattenbaserad akrylfärg på sprayburk av ljusare brun för att få till en oregelbunden bakgrund.

Sen sprayade jag utspätt Woodland Scenics-lim medelst blomspruta (finns även färdigutspätt vilket enligt min mening helt klart är värt den extra kostnaden för att slippa slabbet, men det visste jag inte då) och strödde på en flockblandning. Sen sprayade jag en omgång till ovanpå flocket.

Som slutkläm lade jag till lite små buskar här och var.

Och så blev resultatet!

Sen håller en kamrat på att författa en uppsättning belägringsregler, eftersom det inte finns några på marknaden som ens är i närheten av att duga. Därför kunde jag inte motstå lockelsen att återuppbygga Jerusalems murar!
Jag började med att såga ut grundformerna i rosa isoleringsmaterial, medelst den röda kombinationsmaskinen som ni säkert lade märke till i bakgrunden på några av "terrain mat"-bilderna.

Jag fräste ut stridsutrymmet i tornen medelst samma maskin, samt skar ut en port.

Sedan började arbetet att med en trubbig gammal blyertspenna skulptera alla stenar i muren.

Och det var jobbigt så jag satt och stirrade på bitarna ett tag istället.

Här bygger jag golvet i tornen av tändstickor.

Här har muren fått lite färg, men det ska highlightas och drybrushas lite till.

Siktar på att göra 20-30 såna segment (varje torn sitter ihop med en murbit), samt ett antal raserade segment.