Kladd av och med Tilioch

Posta bilder på dina projekt!

Kladd av och med Tilioch

Postby Tilioch » May 27th, '11, 14:14

Eftersom det är lite poppis att lägga upp figgarna som man kladdar på här så tänkte inte jag vara så värst mycket sämre.

Just nu sitter jag mestadels och kladdar på Napoleon figgar i 28mm skala, har gjort det ett litet tag nu och hade väl från början tänkt att använda dem till Lasalle eller Black Powder, men tills vidare så får det räcka med att bara få lite färg på dem så att det kan sluta med att iaf vara några enheter som är spelbara.
Jag började med att måla ihop lite britter, egentligen mest för att jag fick med några av Perrys riflemen i en wargames illustrated och att det som fanns inne på Maelstrom när jag beställde var victrix britter.
Nu det senaste har det kommit hem ett par lådor med fransoser också, och det är de som har fått mest färg på sig det senaste, får se vad nästa infall att måla blir när den lådan är klar också =)

Iaf, här är några bilder på det som blivit målat hittills

Image

Image

Image

Image

Image

Sen har jag basat de riflemen jag har hittils på hälften så stora baser som enhterna i sig, och har tänkt att använda dem som antingen SK-markörer i Lasalle, eller som utfyllnad i enheterna om man tex vill ha 6 baser stora enheter för BP, hrä till det även fixat några sceneri-baser som kan användas som utfyllnad

Image

Image

Och när de används kan det se ut såhär

Image

Det var iaf lite för en första post här, kommer troligen uppdatera tämligen sporadiskt =)
Men det finns också lite att glo på min blogg, där kommer saker nog upp först också
http://latenightpainting.blogspot.com/
Cry havoc, and let slip the Dice of War!

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Re: Kladd av och med Tilioch

Postby Björn » May 27th, '11, 16:08

Snyggt!
Why would you need Swedish interwar figures?
Why not!
http://adalenfigures.blogspot.se/
Björn
Primus Pilus

Postby Anatoli » May 27th, '11, 19:33

Ser schysst ut, men tror att (främst fransmännen) behöver mattlackas för att verkligen nå full potential.
Anatoli
Primus Pilus

Postby Rickard » May 27th, '11, 21:05

Kul att du startat upp din målarblogg.
Ser snyggt ut.
Så mata på med mer:)
//Rickard
Projects
Main: Writing a rule set for the seven years war aka SYW.
Secondary: Painting armies and terrain for the project.
Extras: 28mm Matabeles, 10mm WW1, 28mm medieval etc. :)
Rickard
Primus Pilus

Postby bemajonas » May 27th, '11, 21:39

Jag tyckte det var riktigt vackert
Vadmal...du vet att du vill.
bemajonas
Centurion

Postby fredrik » May 28th, '11, 21:57

Ser lysande ut! Gillar verkligen baserna med de små blomsterarrangemangen också. Är det kriget i Spanien du bygger till?
fredrik
Skutans kapten

Postby Tilioch » May 28th, '11, 22:46

fredrik wrote:Ser lysande ut! Gillar verkligen baserna med de små blomsterarrangemangen också. Är det kriget i Spanien du bygger till?

Ja, det var det som var min tanke iaf till att börja med, tyckte det verkade vara ett litet lagom område att börja på.
Blommorna kommer ifrån antenocitis workshop och är verkligen helt lysande, ska klart beställa lite fler färger och varianter så snart jag får tummen ur

Anatoli wrote:Ser schysst ut, men tror att (främst fransmännen) behöver mattlackas för att verkligen nå full potential.

Jo, jag har tänkt på det också, ska bara hitta en mattlack som jag vågar använda... Har army painters variant hemma, men efter att den sabbade färgen på en skethög med WWI figgar så är jag lite fundersam till att använda den igen...

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby fredrik » May 28th, '11, 22:56

Tilioch wrote:Jo, jag har tänkt på det också, ska bara hitta en mattlack som jag vågar använda... Har army painters variant hemma, men efter att den sabbade färgen på en skethög med WWI figgar så är jag lite fundersam till att använda den igen...

Kan rekommendera Vallejos mattlack, bra kvalitet om än lite dyr (men det är det ju värt).
fredrik
Skutans kapten

Postby Dalauppror » May 29th, '11, 07:16

Snyggt !

Var kommer de små blomster arrangemangen från?
http://www.dalauppror.blogspot.com

Ogge wrote:Om jag tycker något så tycker jag ni ska göra som Micke säger och gör. Han har väldigt sällan fel och det han gör blir alltid bra. You sir, are the king!
Dalauppror
Primus Pilus

Location: Engelbrekt Engelbrektssons Gård i Dalarna och planerar ett Dalauppror

Postby Tilioch » May 29th, '11, 08:15

Dalauppror wrote:Snyggt !

Var kommer de små blomster arrangemangen från?

De kommer från Antenocitis Workshop och jag kan inte annat än rekommendera dem starkt, kommer garanterat köpa fler av dem. Kan ju tillägga att för priset där så får man en remsa som nog är ca 5cm bred och runt 30cm lång med hur mycket som helst på, för alla figurer här så märks det knappt att jag har tagit nått. Sen så är de vita och röda och på remsan så går det i gradering så på ena änden av remsan är de helt vita och sen blir det mer och mer rött i tills det är helt röda små tuffsar. De sitter på exakt samma sätt som tex Army Painters Tufts, men är lite mer än dubbelt så mycket för lägre pris, man kan bara inte förlora i min värld =)

Sen har jag lite av deras andra toffsar med grejer, och måste tyvärr säga att deras "Weed Tufts" inte riktigt passar in med 28mm figgar, man kan se den på några av mina figurer här, men de är lite... klumpiga och jag tycker inte de ser så bra ut. Bra exempel är andra enheten britter, de högra baserna, löven eller vad det är det ska likna tycker jag inte riktigt funkar till att vara någonting.

I övrigt får jag bara tacka för kommentarerna, jag har börjat kladda på nästa enhet här, men eftersom det är morsdag idag och besök är förestående så får det nog vänta tills i veckan innan det händer något mer på dem just nu.

fredrik wrote:Kan rekommendera Vallejos mattlack, bra kvalitet om än lite dyr (men det är det ju värt).

Jag har deras sidenmatta och det är den jag använder just nu, och den är ju helt lysande, men jag har inte hittat någonstans där deras matta lack finns, är det kanske så att det finns någonstans här i stan så man kan få tag på det?

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby fredrik » May 29th, '11, 08:34

Wentzells Hobby har den riktigt tokmatta varianten.
fredrik
Skutans kapten

Postby Rickard » May 29th, '11, 21:34

Gör ytterliggare en kommentar;
Som Fredrik redan sagt, baserna är tipptopp, samt gillar verkligen att du tänkt till på hur man kan använda enheterna.
Verkligen bra känsla...
//rickard
Projects
Rickard
Primus Pilus

Postby Tilioch » May 30th, '11, 20:15

Får börja med att återigen tacka för kommentarerna och för tipset vart man kan inhandla lack, detta ska utnyttjas snarast =)

Men eftersom det har börjats diskuteras lite Malifaux det senaste så tänkte jag slänga upp några bilder på det jag har gjort hittils, det är inte så speciellt, mycket att komma med egentligen, spelandet i skövde kom igång först när jag hade packat ner mina grejer och börjat flytta redan, men några få figurer har det blivigt trots allt

Image

Image

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Anatoli » May 30th, '11, 20:18

Riktigt grymma!

Hur har du gjort baserna?
Anatoli
Primus Pilus

Postby Björn » May 30th, '11, 22:23

Riktigt snygga!
Why would you need Swedish interwar figures?
Why not!
http://adalenfigures.blogspot.se/
Björn
Primus Pilus

Postby Tilioch » May 31st, '11, 07:18

Tackar, tackar, får väl nästan måla upp lite mer nu bara =)

Anatoli wrote:Riktigt grymma!

Hur har du gjort baserna?

Det är inte så avancerat egentligen, det är en bit kork och så en hel del green stuff, tror jag har en till min Mature Nephilim som jag kan fota om du vill se hur den ser ut innan den målas, men i stort så är det massa green stuff som jag kletar ut så det ser ut som den mer flytande delen av lavan, sen så har jag sedan innan gjort bollar av green stuff som jag låtit torka och som jag delar på mitten för att bli bubblorna, och dessa trycker jag ner i det andra så det blir en liten kant runt om, sen är resten bara färg.

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby bemajonas » May 31st, '11, 08:04

Mycket snyggt särskilt den skinnlösa delen
Vadmal...du vet att du vill.
bemajonas
Centurion

Postby Led-unge » May 31st, '11, 15:10

Ja, det här var helt strålande! Med eller utan skinn. :-)
Cry havoc.
Led-unge
Centurion

Postby Rickard » May 31st, '11, 15:24

Jkl snyggt o kul att beskåda,
Tack för beskrivningen.
Provat gärna reglerna vid tillfälle. Jobbar tyvärr på annan ort i 2,5 månad men kommer att regelbundet att åka hem. Hör av mig.
//rickard
Projects
Rickard
Primus Pilus

Postby Tilioch » Jun 7th, '11, 19:45

Så, då har jag varit en dålig pöjk, och istället för att måla mina fransoser så blev det lite Storm Troopers till Epic Armageddon istället.

Image

Får skylla på att jag fick spelat mig en omgång i förra veckan, och fick en liten nytändning.
Figurerna i sig är grymt avancerade att måla, en rejäl omgång med army painter grå, lite wash och kladd på vapen och ansikten så vart det klart, trevligt med små skalor så man slipper bry sig så mycket =)

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Next

Return to Målarbloggar