Hitman: Absolution (PC) recension

Allt som inte ryms inom ramen för de andra forumen hamnar här.

Hitman: Absolution (PC) recension

Postby Anatoli » Mar 7th, '13, 12:19

Köpte på mig en handfull spel förra veckan som jag tänkte lägga upp recensioner på allt eftersom jag spelat igenom dem, först ut blir Hitman: Absolution vilket är det senaste spelet i Hitman serien.

Utan att ha läst för mycket på förhand om det så blev jag överraskad att det hade en helt annan inriktning än tidigare spel i serien. Det är framförallt mer storydrivet, banorna och ens måltavlor hänger ihop till skillnad från tidigare spel. Agent 47 har också blivit berövad allt utom sin absoluta grundutrustning och förklädnader är inte längre synonyma med att vara helt osynlig. Det har helt enkelt blivit mycket svårare och mer utmanande att spela igenom banorna.

Det finns främst fördelar med förändringarna och uppdateringarna i spelet, men det finns också ett par saker som kommer störa folk (inkl mig själv) och det är bland annat det märkligt dåliga checkpoint systemet på kartorna i första hand, fiendens förmåga att se igenom Agent 47 förklädnad väldigt snabbt på svårare svårighetsgrader och möjligen att slagsmål med bara händer mot fiender som är fullt beredda på strid avklaras genom quicktime events.

Det är främst dessa tre punkter som eventuellt sänker betyget i ett annars riktigt bra spel. En längre version av recensionen finns på min blogg, tillsammans med ett femtiotal bilder (som togs på ett sätt så att det inte spoilar något):

http://anatolisgameroom.blogspot.se/201 ... eview.html

Image
Anatoli
Primus Pilus

Return to Offtopic