Ogges sportips (V.34)

Allt som inte ryms inom ramen för de andra forumen hamnar här.

Ogges sportips (V.34)

Postby Ogge » Aug 21st, '09, 17:36

För er som inte känner mig så bra så kan jag meddela att mitt stora intresse efter figurspel är sport.

Varje fredag så kommer jag att lägga upp ett klipp på en sporthändelse för diskussion.

Först ut är en rejäl hockeypropp av våran egen Nicklas Kronwall i match 3 Redwings VS Blackhawks i Stanley cups andra omgång.

Kronwall fick 5 minuter + machstraff för interference och game misconduct. Detta trots att ingen av domarna blåst förens långt efter tacklingen.

Enligt mig och många andra en helt shysst tackling på en puckförande spelare.

Vad tycker ni?

Döm själva: http://www.youtube.com/watch?v=iqanH27U338
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster. To me, being a gangster was better than being President of the United States.
Ogge
Primus Pilus

Re: Ogges sportips (V.34)

Postby fredrik » Aug 22nd, '09, 00:08

Kan nog hålla med om det domslutet, Havlat hade inte ens rört pucken när Kronwall dammar till honom, och även om han hade hunnit göra det hade Kronwall laddat upp den där tacklingen bra långt innan. Farligt spel helt klart, och helt rätt med en utvisning.

Riktigt skön tackling dock.
fredrik
Skutans kapten

Postby fredrik » Aug 22nd, '09, 00:12

Det är också lite typiskt Kronwall att damma in en armbåge i tänderna på stackarn. Onödigt ruffigt spel, även för hockey.
fredrik
Skutans kapten

Postby Ogge » Aug 22nd, '09, 06:33

Havlat tar ju pucken på grillorna så jag tycker inte att det ska vara interference.. möjligt att man skulle kunna ta charghing men eftersom Kronwall inte tar fler än tre skär så ska det tekniskt sett inte vara det.

Det som är intressant är ju att domaren inte visar ut Kronwall när tacklingen sker utan först ganska lång tid efter. Får ju en att undra om Kronwall skulle blivit utvisad om Havlat inte blivit knockad..
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster. To me, being a gangster was better than being President of the United States.
Ogge
Primus Pilus

Postby fredrik » Aug 22nd, '09, 10:09

Men skall man hårdra det kan han fällas för allt mellan elbowing till boarding. Sedan är han väl korkad och tjafsar med domaren så då åkar han också på misconduct och matchstraffen. Jag kan knappt se att Havlat rör pucken även på replayen så interference är helt rimligt tycker jag. Kronwalls signum är ju råa kroppstacklingar så he had it coming säger jag.
fredrik
Skutans kapten

Postby Ogge » Aug 22nd, '09, 10:28

Nja.. boarding håller jag absolut inte med om.. Detta blev även röstat till "Hit of the season" vilket är ganska kul.

Det är något speciellt med hockey.. medans alla fotbollsspelare ser ut som calvin klein modeller så ser alla hockeyspelare ut som några jävla skogshuggar rednecks!
Ogge
Primus Pilus

Postby fredrik » Aug 22nd, '09, 10:45

Ja alltså missförstå mig rätt, det är en otroligt vacker tackling! :lol:
fredrik
Skutans kapten

Postby Ogge » Aug 22nd, '09, 10:58

Ojaa!! ren kärlek!!
Ogge
Primus Pilus

Postby Stewe » Aug 22nd, '09, 10:59

/Stewe
Im NOT a complete idiot...

some parts are missing...

http://myandmyminies.blogspot.com/
http://fabulationer.blogspot.com/
Stewe
Primus Pilus

Postby Matts » Aug 24th, '09, 18:09

Inge å bråka om. Såg mest ut som om han bara stöppla lite.
Hippie Wargamers in Sockeplast (HWISP)
Matts
Triari

Return to Offtopic