Malifaux stat cards köpta löst

Allt som inte ryms inom ramen för de andra forumen hamnar här.

Malifaux stat cards köpta löst

Postby Anatoli » Jul 4th, '11, 13:16

Köpte tillsammans med en polare drygt 50 kort till våra stand in enheteter till Malifaux, så jag skrev ihop en recension på dessa sjukt prisvärda tillbehör på min blogg. För endast 50cent per kort så är det otroligt prisvärt, enda som dämpade glädjen lite var frakten på 10 dollar som jag dock delade med polaren. Kändes lite absurt att beställa kort för 9 dollar och betala 10 dollar i frakt själv.

Finns många fördelar med dessa stat cards, dels om man som jag har en hel del "stand in" figurer från andra tillverkare (originalmodellerna kommer alltid med stat cards i blistern/boxen). Man slipper slita på regelboken genom att bläddra fram och tillbaka vilket också saktar ner spelet otroligt mkt. Och framförallt så är korten uppdaterade enligt erratan jämfört med grundregelboken som innehåller en del tryckfel och förlegade stats på rätt många enheter.

Wyrd Miniatures lyckades även skicka alla kort vi beställt, och exakt den typen av kort där man kunde välja mellan olika modellvarianter på omslaget. Var nästan helt övertygad om att det skulle ske förväxlingar eller att nåt skulle missas med den mängden kort vi beställde. Men tydligen jobbar det individer med ett ordentligt system på Wyrd Miniatures , så allt var komplett och så som vi beställt.

Helt klart att rekommendera.

http://anatolisgameroom.blogspot.com/20 ... eview.html

Image
Anatoli
Primus Pilus

Re: Malifaux stat cards köpta löst

Postby Nils » Jul 4th, '11, 15:25

Frakt till och från staterna är nu absurd. Tyvärr har jag nästan helt slutat handla därifrån pga de höga portona. Har man dessutom otur och åker på moms och tull så är olyckan fullständig. Som när jag handlade ett brädspel för 400 kr och slutnotan blev över 900 kr. Hade jag väntat ett halvår och handlat det på Dragons Lair i Sthlm hade det kostat 550 kr.
Nils
Primus Pilus

Re: Malifaux stat cards köpta löst

Postby Anatoli » Jul 4th, '11, 17:54

Hittills har jag bra köpt småsaker/böcker/kort som fått plats i kuvert och antingen varit märkta som "cards" eller "gift" för att slippa tullfrakten - tror butikerna i USA också insett risken med tullen annars :D

Men ja det är trist när det finns en mängd saker som går att köpa från USA som är helt oekonomiska med frakten inräknad.

Tex hade Fantasy Flight Games utförsäljning av AT43 produkter för nåt år sen. Jag och polaren blev helt till oss av upphetsning då dem sålde 3pack med mechas som funkat till Secrets of the third Recih för typ 10 dollar. Men med frakten blev det ett påslag på 40-50 dollar......
Anatoli
Primus Pilus

Return to Offtopic