Renegade minis?

Allt som inte ryms inom ramen för de andra forumen hamnar här.

Renegade minis?

Postby bemajonas » Jul 3rd, '11, 23:27

Är det ok att handla från dom? Hittade ne armydeal på saxare som jag vill ha
Vadmal...du vet att du vill.
bemajonas
Centurion

Re: Renegade minis?

Postby Björn » Jul 4th, '11, 05:42

Jag har aldrig haft problem med dem, men jag tror andra har haft lite.
Why would you need Swedish interwar figures?
Why not!
http://adalenfigures.blogspot.se/
Björn
Primus Pilus

Postby bemajonas » Jul 4th, '11, 11:20

lite hit or miss, alltså?
bemajonas
Centurion

Postby Dalauppror » Jul 4th, '11, 14:07

:evil:

Jag skulle inte köpa från dom, hade ett jäkla problem när jag köpte mina TYW figurer, fick vänta evigheters evigheter och ingen information...otrevliga var de också, speciellt när de inte lyckades skicka allt...

Berätta gärna hur det gick när du beställt... de kanske har bättrat sig... Saxare finns det väll flera som gör...tycker inte Renegades hör till de bättre...men priset/figur på deras regimenten är ju ok... £0.63 + P&P är ju helt ok.

Antar att det är orustade Saxare du är ute efter... bättre rustade får man ju snygga och kostnads värda i Gripping Beast:s plast saxare...de har ju fina metallfigurer också 24st för £27.5

andra fina saxare har ju Westwind 20st för £20

Crusader 24st för £20

Finaste tidiga saxare har ju Musketeer Miniatures...men också dyrast...24 figurer för £30
http://www.dalauppror.blogspot.com

Ogge wrote:Om jag tycker något så tycker jag ni ska göra som Micke säger och gör. Han har väldigt sällan fel och det han gör blir alltid bra. You sir, are the king!
Dalauppror
Primus Pilus

Location: Engelbrekt Engelbrektssons Gård i Dalarna och planerar ett Dalauppror

Postby bemajonas » Jul 6th, '11, 09:22

Musketeer stöder jag ofta nog ändå ;)
Det var något jag fastnade för hos Renegade.....De kändes chunky på ett crusaderaktigt vis
Jag köpte faktiskt en låda orustade från WGF och blev glatt överraskad :o
West Wind har jag ju en del ifrån men de är så förbannat ojämna.
GB får mina pengar nästan varje månad ändå men jag gillade plasten och kommer att köpa vikingar därifrån.
Kollade upp Crusaders gubbar och de är ju så lättmålade och trevliga. Armydealen är lite häftig att få igenom genom den som styr hushållsekonomin.
Fast en låda saxare och två lådor hirdmän(GB) för 53 quid gör mig kanske gladar?
bemajonas
Centurion

Postby Dalauppror » Jul 6th, '11, 13:43

bemajonas wrote:Fast en låda saxare och två lådor hirdmän(GB) för 53 quid gör mig kanske gladar?

Trevlig deal, speciellt om man inte redan har freebee figuren... men det tillkommer väll frakt på ca 20%? ca £5-10...då är vi uppe i minst £58...

Har beställt en del från www.maelstromgames.co.uk alltid funkat bra. de tar £18 för GB plaslådorna och frakt fritt... £54 för samma tre plast lådor, tyvärr dock ingen freebee figur...

Men samtidigt kanske det är bra att stödja GB så de kan fortsätta ge ut fina figurer... ;)

Ogge wrote:Om jag tycker något så tycker jag ni ska göra som Micke säger och gör. Han har väldigt sällan fel och det han gör blir alltid bra. You sir, are the king!
Dalauppror
Primus Pilus

Postby bemajonas » Jul 6th, '11, 14:25

Känns som att de har sitt på det torra utan mitt stöd ;)
Jag håller mig lite ifrån Weyland och Maelstrom då de båda verkar göra sitt bästa för att döda hobbyn genom att konkurrera bort butiker.Kanske lite löjlig inställning men min polare som har butik är just en av dem som förbannar Weyland så jag får väl sympatisera :D
bemajonas
Centurion

Postby Dalauppror » Jul 7th, '11, 13:22

bemajonas wrote:Känns som att de har sitt på det torra utan mitt stöd ;)
Jag håller mig lite ifrån Weyland och Maelstrom då de båda verkar göra sitt bästa för att döda hobbyn genom att konkurrera bort butiker.Kanske lite löjlig inställning men min polare som har butik är just en av dem som förbannar Weyland så jag får väl sympatisera :D

Bra då fortsätter du att stödja GB så de kan fortsätta ge ut fina figurer... ;)

Jag fick själv en beställning från Gripping Beast häromdagen...lite coola Manx Langton får :shock: och medeltida bönder...och så blev det en vikinga figur också som jag bara fick lov att ha...

Image
Bild från GB´s hemsida

Tycker dock att han var lite felplacerad så jag plockade loss honom och ställde honom åt andra hållet och gav honom också en större och maffigare tvåhandsyxa från plast vikinga boxen...så nu ser han ännu mer skräckinjagande ut än GB´s variant... :D
Last edited by Dalauppror on Jul 8th, '11, 07:52, edited 1 time in total.

Dalauppror
Primus Pilus

Postby bemajonas » Jul 7th, '11, 20:15

Underbart..
Jag funderar även på Slain casualty- pack från OG.
Vikingar eller normander blev frågan efter jag tog mig en kik på Crusaders normander. Extremt lättmålade men ändå charmiga.....
bemajonas
Centurion

Return to Offtopic