Försäljningstips/hjälp

Kommers.

Försäljningstips/hjälp

Postby Nils » Jan 25th, '15, 19:18

Jag har två rätt stora 28mm WWI armeer, en tysk och en brittisk. Varje arme består av ca 150 figurer och en stridsvagn och lite kanoner mm.

Jag kommer realistiskt inte att spela mer med dem så jag har tänkt kränga dem. Dock har jag ett "problem". Allt metall så det är tunga armeer. Detta gör att portot blir absurt högt tom inom EU skulle det nog bli tusenlappar. Det gör ju att folk utanför Sverige nog inte är villiga att betala så mycket då portot blir så högt.

Så hur kan jag lösa detta? Någon som antingen vill köpa eller har förslag på slug lösning?
Nils
Primus Pilus

Re: Försäljningstips/hjälp

Postby Ancalagon » Jan 25th, '15, 19:42

Du kan ju sätta en fast fraktsumma som är "rimligt" över vad man kan tänkas betala. Sen får du hoppas att armén säljer för tillräckligt för att det ska vara värt det. För många är det nog främst att det tar emot att betala så mycket frakt. Känner man att frakten är fair så är man nog villig att betala lite mer för själva armén. I slutändan blir det ju samma för dig (2000kr för såld armé plus 500kr frakt = 2250kr för armén plus 250kr frakt. Det blir lika mycket, men folk på ebay skulle nog föredra den andra modellen om du förstår hur jag menar).

rek brev utrikes på 2kg kostar 320kr inkl rek avgiften till USA bara som ett exempel. postpaket utrikes är dock galet snordyrt.
Ancalagon
Centurion

Return to Köp & Sälj