Köpes: Östfronten mid-war 15 mm

Kommers.

Köpes: Östfronten mid-war 15 mm

Postby JonasM » Jan 7th, '15, 12:53

Jag tänkte göra östfronten i 15 mm för Chain of Command, med start i Operation Vinterstorm. Är i nuläget på jakt efter lämpliga modeller för båda sidor primärt för december '42, men resten av mid-war kan också vara av intresse.

Hojta här om ni har något i gömmorna som ni vill bli av med. Helst omålat!
Last edited by JonasM on Jan 8th, '15, 12:33, edited 1 time in total.
A Conflict of Interests – Projekt och prat
JonasM
Triari

Re: Köpes: Östfronten mid-war 15 mm

Postby Nils » Jan 7th, '15, 13:18

Har mängder av ryskt vinterbasat 15mm. Lite blandat i period men T26, T28 och T34or primärt. Pm:a din mailadress om du är intresserad så skickar jag bilder.

Bör väl kanske påpeka att allt är målat och basat, dvs färdigt att spela med. Om du vill modellera själv så har jag tyvärr inget, om du inte vill måla om allt ;)
Nils
Primus Pilus

Postby berfrund » Jan 7th, '15, 15:11

Mycket intressant!

Hur tänkte du basa de figurer du tänkte använda eller blir det tex som Fow som Nils har dvs plattor med halvgrupp på?
Jag påbörjade ett projekt för Bolt Action för en tid sen i 15mm så man är nyfiken hur ni tänkt göra ert.

Länkar till sidan på det jag börjat http://berfrund.blogspot.se/2013/08/bolt-action-go-15mm.html de hela ligger på is då igen annan nappade i gänget...

Mvh Johan
berfrund
Principes

Postby ULO » Jan 7th, '15, 20:58

Intressant.
Jag och Jesper kör en liten kampanj på den finska fronten under fortsättningskriget under vintern. Jag har tidiga ryssar (med en del lite senare saker). Jesper har finnar.
Och mina ryssar kan man definitivt köra på övriga frontavsnitt också.

Kul att se att fler är inne på Chain of Command-spåret.

/ULO
ULO
Centurion

Postby berfrund » Jan 8th, '15, 09:35

ULO wrote:Intressant.
Jag och Jesper kör en liten kampanj på den finska fronten under fortsättningskriget under vintern. Jag har tidiga ryssar (med en del lite senare saker). Jesper har finnar.

/ULO

Kör ni 15mm eller 28mm?
berfrund
Principes

Postby Jeppan » Jan 8th, '15, 10:57

15mm kör vi med. Tre på varje bas. Baserna är samma som i flames of war.
Jeppan
Primus Pilus

Postby JonasM » Jan 8th, '15, 12:24

Nils wrote:Har mängder av ryskt vinterbasat 15mm. Lite blandat i period men T26, T28 och T34or primärt. Pm:a din mailadress om du är intresserad så skickar jag bilder.

Bör väl kanske påpeka att allt är målat och basat, dvs färdigt att spela med. Om du vill modellera själv så har jag tyvärr inget, om du inte vill måla om allt ;)

Hej!

Jag är främst intresserad av omålat – skulle så klart ha skrivit det i första posten – men jag pm:ar adressen ändå så får vi se.
JonasM
Triari

Postby JonasM » Jan 8th, '15, 12:28

berfrund wrote:Mycket intressant!

Hur tänkte du basa de figurer du tänkte använda eller blir det tex som Fow som Nils har dvs plattor med halvgrupp på?
Jag påbörjade ett projekt för Bolt Action för en tid sen i 15mm så man är nyfiken hur ni tänkt göra ert.

Länkar till sidan på det jag börjat http://berfrund.blogspot.se/2013/08/bolt-action-go-15mm.html de hela ligger på is då igen annan nappade i gänget...

Mvh Johan

Jag har inte bestämt mig till 100% ännu men det lutar åt singelbasat för vanligt infanteri och troligtvis multibasade LMG-team. Vi får se.
JonasM
Triari

Postby JonasM » Jan 8th, '15, 12:32

ULO wrote:Intressant.

/ULO

Just det, det har jag ju till och med sett när ni spelat ett par gånger! :)

Jag hojtar som vanligt till när det är dags för spel så då är det bara att haka på. Vi kan ju också kika på att slå ihop våra styrkor och köra något större. Det finns t.ex. en Big Chain of Command-variant som du/ni säkert har koll på (flera spelare som sköter varsin pluton).
JonasM
Triari

Postby ULO » Jan 8th, '15, 13:37

Hej,
Jo, Big Chain of Command är redan påtänkt. Speciellt med tanke på att man då kan ha pansarplutoner tillsammans med sitt infanteri :-)
Det är just den varianten vi tänkt oss för vårt Fortsättningskrig. Vi tänkte faktiskt köra med ett par plutoner per man. Och det lämpar sig ju i högsta grad för multi-player.
Just nu har jag en rätt komplett uppsättning för Sovjet med

En förstärkt infanteripluton med stöd av stridsingenjörer, ksp, grk, pv-pjäser och infanteri-kanoner.
Och sen tillkommer lite heavy metal:
BT-5 eller BT-7 (syns ingen skillnad utanpå)
T-26
T-28
T-34/76 (har tillgängligt torn för T34/85 för dessa)
KV-1
Så redan nu finns det en hel del "rött" att leka med.

Återstår att måla lite mer infanteri, för att få två kompletta plutoner. Ett batteri 76mm kanoner, luftvärnsbilar med fyrdubbla Maxim-ksp
Vi har skrivit kompletterande egna scenarion som är mer anpassade till vår miljö och lite egna armé-listor (finns lite problem med de befintliga).

/ULO
ULO
Centurion

Postby berfrund » Jan 10th, '15, 17:20

Har ni några bilder från era spelningar?
berfrund
Principes

Postby Magro » Jan 10th, '15, 17:23

Är du intresserad av att dela på på FOWförpackningar?

Jag vill bygga Bolt action med 15mm figurer för FOW (samma fordon, samma terräng osv).
I BA behövs inte så många av varje men de säljs ju i FOWantal = jag behöver inte +1 förpackning men kanske +½...
Magro
Velite

Postby berfrund » Jan 10th, '15, 18:25

Om du menar mig så finns de alltid intresse, dock har jag det mest jag behöver för tyskar, andra nationer är för närvarande inte intressant.
Väldigt mycket så beror det på hur andra basar sina figurer, jag var inne på att göra som jag gjort med mina Lion Rampant figurer i 15mm, http://berfrund.blogspot.se/2015/01/lion-rampant-saga-goes-15mm-mer-crusader.html
Dvs 20x20mm baser för infanteriet då 16mm mutter brickorna inte funkade så bra, dvs gubbsen välter hela tiden...
berfrund
Principes

Postby Magro » Jan 13th, '15, 14:36

Jag tänkte mer på ryssar men visst det lär ju inte sluta där om man känner sig själv....

Du är ju värre samlare än mig tom Berfrund :-)
Kan jag hänvisa till dig när min sambo knorrar över fulla skåp och "ännu ett paket att hämta" mm hemma?
Magro
Velite

Postby berfrund » Jan 13th, '15, 21:51

Nu blir de tråd kapning... Magro,kolla om ni inte skulle köpa o dela dvs tråd skaparen, första posten.
O jo min samling är stor men jag har faktiskt sålt alla mina Fow ryssar utom tre vagnar som är beutepanzers till mina tyskar ;) o köpt en massa annat... :D
berfrund
Principes

Postby JonasM » Jan 19th, '15, 10:55

Magro wrote:Är du intresserad av att dela på på FOWförpackningar?

Jag vill bygga Bolt action med 15mm figurer för FOW (samma fordon, samma terräng osv).
I BA behövs inte så många av varje men de säljs ju i FOWantal = jag behöver inte +1 förpackning men kanske +½...

Hej!

Jag kan tänka mig ett mindre antal partisaner. Så om du vill dela på ett paket sådana får du gärna höra av dig.
JonasM
Triari

Postby Magro » Jan 28th, '15, 16:07

Det är väl 6 gubbar för EUR 4.2?
Inte värt att dela på bara detta för mig.
Magro
Velite

Return to Köp & Sälj