Blood Bowl - Re-release

Allmänna speldiskussioner

Blood Bowl - Re-release

Postby Sebastian » Nov 7th, '16, 23:28

GW släpper snart en re-release av Blood Bowl Fantasy Fotball. Jag kommer förboka spelet när så går och tänkte höra om det är några som är sugna på att spela på klubben i framtiden?

I boxen som släpps ingår två lag, humans och orcs. Där ingår också spelplan, alla typer av tärningar och markörer som krävs för att lira. Förutom human och orcs så kommer GW släppa nya versioner av flera lag inom kort. Som jag förstått det så är reglerna på re-releasen praktiskt taget identiska med de gamla reglerna vilket betyder att har man gamla lag så går dessa att spela med även i den "nya" versionen av spelet.

Är man nyfiken på re-releasen så finns den mesta information att finna på http://www.bloodbowl.com
Sebastian
Hastati

Re: Blood Bowl - Re-release

Postby Sebastian » Nov 12th, '16, 11:53

Intresset för Blood bowl verkar vara relativt svalt :mrgreen:

Jag har i alla fall förbeställt spelet nu, så blir någon sugen att testa på är det bara att hojta till runt december så tar jag med mig allt till lokalen.
Sebastian
Hastati

Re: Blood Bowl - Re-release

Postby Orm » Nov 13th, '16, 07:20

Intressant att GW börjar återsläppa sina gamla flaggskepp, flera har ju legat i malpåse i många år. De kanske behöver en stadig inkomstkälla nu när de har dödat WHFB? :)

Köpte faktiskt BB 2ed ca 1991, men den boxen låg oanvänd i min hylla i 25 år. Bytte den nyligen mot Next War: Taiwan (ett mycket bra spel f.ö.).

Du vet väl förresten att det finns en livaktig BB-scen på alphaspel?
Orm
Triari

Return to Spel