JoakimS wrote:Andy och jag hade ett spel ikväll och trots att vi var nybörjare gick det hela ganska smärtfritt (utom för de inhyrda soldaterna...)
Nu missade jag några grejer efter spelet (som berör speciellt Andy, eftersom hans soldater och apprentice massakrerades ganska rejält)
Efter matchen ser man vad som hände med soldater och trollkarlar. Slå D20.
Soldater: 1-4 död, 5-8 svårt sårad - kan inte vara med i nästa strid men räknas till maxantalet gubbar man kan ha (men man kan ju naturligtvis avskeda honom och hyra en ny istället), 9-20 läker till nästa äventyr
Trollkarlar: 1-2 död, 3-4 permanent skada (enligt tabell), 5-6 badly wounded (antingen spela nästa match utan trollkarlen eller betala sjukvård 100 gc), 7-8 close call (oskadad men förlorar alla grejer han bar), 9-20 full recovery - bara att spela vidare.
Jag tog mig friheten att slå för min tjuv som blev rejält bankad (sonen bevittnade slaget) och slog 19, vilket betyder att han är kvar i spelet.
Kul att ni kom igång med Frostgrave.
Jag hoppas du filmade ditt tärningsslag på 19...

ang Soldaters resultat 5-8 känns som väldigt dåliga anställningsvillkor om de kan bli avskedade för att de blivit skadade... känns som man inte borde få göra det, i så fall förlorar ju slaget sin effekt? eller har jag missat något? typ att de pengar du betalade för att anställa honom går förlorade?