Axis & Allies: Angels 20 unboxing + recension

Allmänna speldiskussioner

Axis & Allies: Angels 20 unboxing + recension

Postby Anatoli » Jun 29th, '13, 12:01

För några veckor sedan beställde jag Axis & Allies: Angels 20, flygspelet från Wizards of the Coast, efter att ha spelat ett demo nere på föreningen. Mina 2 startboxar dök upp i helgen så jag slängde ihop en "unboxing"/detaljerad genomgång av innehållet. Nästa artikel kommer handla om reglerna och hur spelet funkar.

http://anatolisgameroom.blogspot.se/201 ... oxing.html

Image
Image
Anatoli
Primus Pilus

Re: Axis & Allies: Angels 20 unboxing + recension

Postby Anatoli » Jul 1st, '13, 10:54

Fullständig recension och överblick utav Axis & Allies: Angels 20 är nu uppe på bloggen. Det är ett väldigt enkelt regelverk som använder hexagonbaserad förflyttning, D6 tärning för att skjuta/slå för initiativ/göra manövrar och flygplanskort med fasta stats och specialregler för alla flygplansvarianter i spelet. Det är väldigt lite komponenter i spelet vilket gör att man kan komma igång väldigt mycket snabbare med ett parti jämfört med X-wing (som är otroligt bra men kan vara bökigt med alla tokens och kort).

Axis & Allies: Angels 20 är tillräckligt enkelt för att kunna ge sken av att vara ett "beer & pretzels" spel, dvs ganska lättviktigt - men det erbjuder tillräckligt med taktik och möjligheter i grundreglerna och med avancerade regler för att ge det ett tillfredsställande taktiskt djup. Det i övrigt är det är ungefär lika snabbspelat som X-wing. Det lilla antal komponenter som spelet använder i kombination med dem solida flygplanen som består av hårdplast gör det också till ett lite säkrare event spel då man inte behöver oroa sig för trasiga modeller pga klumpig hantering.

För fullständig recension och överblick ta en titt på bloggen.

http://anatolisgameroom.blogspot.se/201 ... rules.html

Image
Image
Image
Anatoli
Primus Pilus

Return to Spel