Anatolis projekttråd

Posta bilder på dina projekt!

Re: Anatolis projekttråd

Postby Anatoli » Feb 15th, '13, 08:37

En Polsk 7TP dw pluton uppmålad och klar till min Early War armé, dessa tanks är väldigt begränsade till vilka armétyper som kan använda dem. I princip 1 lista ur BF's "Blitzkrieg" och 2 listor ur min September Campaign, (1st i infanteri bataljonen och 2st i Warsaw city defense HQ tank company).

Skrämmande mot infanteri kanske, men inte ofta som man som Polsk spelare oroar sig mest över just fientligt infanteri. Kan dock tänka mig att dem funkar bra som support åt infanteri på språng när man inte vill eller kan riskera egna HMG team som mobilt eldunderstöd. Ska bli spännande att testa plutonen i strid vid nästa tillfälle som ges.

Fler bilder på bloggen:

http://anatolisgameroom.blogspot.se/201 ... atoon.html

Image
Image
Anatoli
Primus Pilus

Postby Anatoli » Feb 16th, '13, 12:28

6 utav 12 Polska kavallerister i 28mm som jag för närvarande målar upp åt en snubbe som tack för en massa 15mm Polacker han skänkte mig. Hoppas ha resterande 6 färdiga framåt slutet av nästa vecka. Baserna är något han kommer fixa själv, modellerna ska användas till Bolt Action om jag förstod rätt.

Fler bilder på bloggen:

http://anatolisgameroom.blogspot.se/201 ... ished.html

Image
Anatoli
Primus Pilus

Postby Björn » Feb 16th, '13, 13:10

Snyggt!
Why would you need Swedish interwar figures?
Why not!
http://adalenfigures.blogspot.se/
Björn
Primus Pilus

Postby Nils » Feb 16th, '13, 15:21

Jättesnyggt! :D
Nils
Primus Pilus

Postby AndreasJ » Feb 16th, '13, 19:20

Riktigt läckra.

Är det ngn som provat Bolt Action? Vad jag hört om det låter det lite som WH40k-möter-WWII, vilket ju borde kunna gå hem på det här forumet. :P
Målar: Mitanni, galler
Borde måla: medeltida tyskar, saracener, orcs'n'goblins, SNK-sachsare, medeltida svenskar, Mighty Empires, andra medeltida tyskar, senrepublikanska romare, äventyrare ...
AndreasJ
Triari

Postby Anatoli » Feb 16th, '13, 23:40

AndreasJ wrote:Riktigt läckra.

Är det ngn som provat Bolt Action? Vad jag hört om det låter det lite som WH40k-möter-WWII, vilket ju borde kunna gå hem på det här forumet. :P

Inte prövat det själv men har ockås fått det intrycket. Har forfarande kvar en del WW2 figgar från mitt Secrets of the Third Reich spelande men känner mig helt matt på WW2 i annat än 15mm för tillfället.
Anatoli
Primus Pilus

Postby Anatoli » Feb 21st, '13, 11:22

Målade klart det polska kavalleriet åt Chris i USA som skänkte mig en bunt av sina 15mm FoW polacker, alla 12 kavalleristerna är klara. Bytte också ut lansarna efter en diskussion och ersatte dessa med svärd på alla utom en figur (som jag föreslog skulle vara fanbärare).

Fler bilder på bloggen:

http://anatolisgameroom.blogspot.se/201 ... ished.html

Image
Image
Anatoli
Primus Pilus

Postby Anatoli » Feb 23rd, '13, 12:17

En kort recension/överblick på Perry Miniatures blister med civilister från deras American War of Independence sortiment finns nu uppe på bloggen. Köpte blistern efter mitt första parti Muskets & Tomahawks eftersom sannolikheten att man slumpar scenario som omfattar civila är förhållandevis stor. Blistern innehåller 8 modeller, en familj på 4 och 4 tjänare/slavar. Gillar framförallt småglinen i synnerhet han som leker soldat med en pinne till gevär haha

Den uppklädda kvinnan funkar även utmärkt som "love interest" till ens officer om man råkar slumpa den sido-historien till objektiv.

Lite närbilder på bloggen:

http://anatolisgameroom.blogspot.se/201 ... eview.html

Image
Anatoli
Primus Pilus

Postby Led-unge » Feb 23rd, '13, 23:16

Jo, det är ett fint set. Jag tog hem små serier i februari för att kolla. Perry, Conquest, Redoubt och Galloping major. Perry var bäst, Conquest näst bäst men ingen var dålig.

Snyggt polskt kavalleri. Mäkta imponerad.
Cry havoc.
Led-unge
Centurion

Postby Anatoli » Feb 24th, '13, 11:10

Tackar :-)

Ja Perry är svårslagna. Conquest har också väldigt fina modeller med nackdelen att dem är lite tanigare och kortare än konkurenterna men dem funkar fint ändå. Front Rank Figures är också helt OK även om dem är lite mer rundlagda, fördelen med FRF är att man har möjlighet att köpa enstaka modeller och det är skitbilligt.

Ytterligare en recension på samma tema, Last of the Mohicans blistern från Warlord Games (tillverkare Conquest Miniatures). Ännu en blister som man får stor användning för till Muskets & Tomahawks med en handfull hjältar och ytterligare två civilister.
Conquest figurerna är något mindre än Perry Miniatures och andra tillverkare går fortfarande att använda på samma bräde utan att det skär sig för mycket. De fyra manliga figurerna är väldigt väl skulpterade och ser verkligen ut som förlagorna i Sista Mohikanen filmen med Daniel Day Lewis. Kvinnorna däremot ser tyvärr inte bra ut och egentligen mest förvirrade med sina gapande munnar och kroppsspråk. Misstänker dock att det inte är någon som köper blistern för just deras skull utan för att få lite balla krigare/karaktärer.

Fler bilder på innehållet och jämförelsebilder med Perry Miniatures modeller finns på bloggen:

http://anatolisgameroom.blogspot.se/201 ... eview.html

Image
Anatoli
Primus Pilus

Postby Led-unge » Feb 25th, '13, 12:30

Jo precis. Conquest är fint skulpterade men enstaka figurer i t.ex. Compagnie Franches de la Marine är för på tok för "platta" i godset.

Vill du ha några civila FIW Redoubt för recension? Lär bli över. Ganska stora men den där grova lite "yxade" skulpteringen visade sig trevlig att måla upp.
Cry havoc.
Led-unge
Centurion

Postby Anatoli » Feb 25th, '13, 17:03

Led-unge wrote:Vill du ha några civila FIW Redoubt för recension? Lär bli över. Ganska stora men den där grova lite "yxade" skulpteringen visade sig trevlig att måla upp.

Gärna om du har några du inte behöver :)
Anatoli
Primus Pilus

Postby Anatoli » Feb 27th, '13, 11:35

Hawkeye från Last of the Mohicans blistern uppmålad, fler bilder på bloggen:

http://anatolisgameroom.blogspot.se/201 ... e-poe.html

Image
Anatoli
Primus Pilus

Postby Anatoli » Feb 28th, '13, 10:51

Magua från Sista Mohikanen blistern uppmålad, kommer en tutorial på indianhud imorgon:

http://anatolisgameroom.blogspot.se/201 ... icans.html

Image
Anatoli
Primus Pilus

Postby Anatoli » Mar 1st, '13, 10:29

En steg för steg tutorial på indianhud ligger nu uppe på bloggen, samma recept som jag använde för att måla upp Magua - som också används som exempelmodell.

http://anatolisgameroom.blogspot.se/201 ... orial.html

Image
Image
Image
Anatoli
Primus Pilus

Postby Led-unge » Mar 1st, '13, 11:57

Ruggans duktig skulptör - Magua är porträtt-lik. Sen gör du det synligt. Strålande jobb och bra förklarat i målningsanvisningarna.
Cry havoc.
Led-unge
Centurion

Postby JonasM » Mar 1st, '13, 12:44

Är inte såld på figuren men målningen är toppklass!
A Conflict of Interests – Projekt och prat
JonasM
Triari

Postby Anatoli » Mar 1st, '13, 17:23

Tackar :)
Om jag minns rätt så finns det ytterligare en "Magua" modell i Conquest sortimentet, den varianten när han är Huron krigare med musköt höjd ovanför huvudet. Föredrar dock denna "scout/guide" varianten.

Får se hur jag gör med "rank and file" indianerna som ska bilda en egen enhet av bågskyttar. Målade Uncas och Chingachgook hud lite annorlunda för att åtskilja stammarna och karaktärerna lite. Tyckte även dem två verkade aningen blekare än Magua och hans Huron kompisar. Blir en liten paus i målandet över helgen innan jag går loss på nästa blister. Fram till dess kommer jag lägga upp bilder på resterande figurer ur Last of the Mohicans paketet. Synd att man inte fick med Major Duncan Heyward, det är egentligen det enda som saknas. Visst, man kan använda en vanlig brittisk officer men hade ändå varit nice att ha en officer med uppknäppt jacka och utan hatt svingandes ett svärd eller något.
Anatoli
Primus Pilus

Postby Led-unge » Mar 1st, '13, 17:46

Tajmat vettu... du har en Duncan på måndag. :-)
Cry havoc.
Led-unge
Centurion

Postby Anatoli » Mar 2nd, '13, 00:10

Led-unge wrote:Tajmat vettu... du har en Duncan på måndag. :-)

:D
Anatoli
Primus Pilus

PreviousNext

Return to Målarbloggar