Cardinal-Infantes army

Posta bilder på dina projekt!

Cardinal-Infantes army

Postby Dalauppror » Sep 16th, '10, 13:40

En liten blog om det TYW projekt som Ogge tvingat/lurat in mig och en del andra på...

Ville har Spanjorer för att de skulle få ha stora maffiga Tercios...men ack vad jag bedrog mig när väl FoGR listan kom ut fick de bara ha Later Tercios...inte alls lika maffiga...men väl dock 9 baser, dvs 36 figurer...så mina 3 stor tercios blev 5 mindre tercios...i alla fall på papperet...har inte fått figurerna ännu, trots att det är minst 2 veckor sedan jag beställde...

Vilka figurer blev det då...efter rådgivning med Gudfadern(läs Ogge) så blev det Renegade figurer...VARFÖR frågar sig då naturligtvis vissa, speciellt de som köpt en massa billiga Warlord figurer... efter lite beräkningar och renegader erbjudande 5-4-4-så blev det inte så mycket dyrare ca 25-30% i princip bara fraktkostnad...fördelen för mig är att jag slipper ägna en massa timmar till att limma figurer och kan ägna mig åt målning i stället:)

Armen som den är tänkt för tillfället...
3-4 befäl
1x Kyrassiär
2x Kavalleri
2x Beridan Arqebyssörer
1x Spansk Elit tercio
4x Tercios
2x Tungt art
1x Dragoner

Så några bilder på de första alstren...

Image
Cardinal-Infante Ferdinand och Kyrassiärer...kanske borde jag måla kardinalens hatt röd som ju alla kardinalern har...

Image
Linne flaggor under produktion...men några kommer troligen att bli ommålade till Tyska, Burgundiska, Italienska och Vallon flaggor då endast ca 25% av Terciorna var Spanska...vi får se hur det blir...MEN alla kommer att ha Burgundiska kors då det var Spanska armen symbol...
http://www.dalauppror.blogspot.com

Ogge wrote:Om jag tycker något så tycker jag ni ska göra som Micke säger och gör. Han har väldigt sällan fel och det han gör blir alltid bra. You sir, are the king!
Dalauppror
Primus Pilus

Location: Engelbrekt Engelbrektssons Gård i Dalarna och planerar ett Dalauppror

Re: Cardinal-Infantes army

Postby Stewe » Sep 16th, '10, 14:03

Men så där ja...

Snyggt...
/Stewe
Im NOT a complete idiot...

some parts are missing...

http://myandmyminies.blogspot.com/
http://fabulationer.blogspot.com/
Stewe
Primus Pilus

Postby Nils » Sep 16th, '10, 14:30

Riktigt snyggt! Figurerna såg bra ut och flaggorna minst sagt lovande.
Nils
Primus Pilus

Postby Dalauppror » Sep 16th, '10, 15:28

Tack !

Uppskattas speciellt då det kommer från 2 protestantiska befälhavare ;)

Ogge wrote:Om jag tycker något så tycker jag ni ska göra som Micke säger och gör. Han har väldigt sällan fel och det han gör blir alltid bra. You sir, are the king!
Dalauppror
Primus Pilus

Postby Oathman » Sep 16th, '10, 19:14

Det där var ju riktigt trevligt måste jag säga. Det har blivit en stor linneinflation på flaggorna men det blir riktigt snygg!

/Conny "Oathman" Edman
/Conny Edman

Min blogg "TheForlorneDice". Inte mycket där än men jag kommer väl att fylla på efter hand hoppas jag.
www.theforlornedice.blogspot.se
Oathman
Principes

Postby Dalauppror » Sep 16th, '10, 20:54

Oathman wrote:Det där var ju riktigt trevligt måste jag säga. Det har blivit en stor linneinflation på flaggorna men det blir riktigt snygg!

/Conny "Oathman" Edman

Linneflaggor på alla enheter är ju ett krav från Ogge...

Dalauppror
Primus Pilus

Postby fredrik » Sep 17th, '10, 00:29

Glädjande att se att fler står upp för den sanna kristna läran (ergo, katolicismen). Så snart syltryggarna på Warlord behagar skicka mina bajrare kommer förstärkningar för att betvinga de nordeuropeiska hundarna.
fredrik
Skutans kapten

Postby Dalauppror » Sep 17th, '10, 06:48

fredrik wrote:Glädjande att se att fler står upp för den sanna kristna läran (ergo, katolicismen). Så snart syltryggarna på Warlord behagar skicka mina bajrare kommer förstärkningar för att betvinga de nordeuropeiska hundarna.

In hoc signo vinces

Dalauppror
Primus Pilus

Postby Led-unge » Sep 17th, '10, 09:06

Hallå hallå...
Tror det kan bli nog så fint med pikgytter och tygflaggor även i beskedliga tercior! Coolt med den där multi-etniska approachen! Jag har ett par maffiga tyw kartor på 2x3 meter med alla små stater och dömen som bara ligger och samlar damm. Om ni vill kan jag donera en till Deluge projektet.

OT: Har tagit intryck av din big base artikel. Jag provade att basa om och insåg att detta är melodin - fan va snyggt det blir med big base och baser enligt Ogges artikel. Så nu måste resten också modifieras! Hua, hua.

Tack för all inspiration!

//Matte
Cry havoc.
Led-unge
Centurion

Postby Ogge » Sep 17th, '10, 10:43

Oj!

Dom där kartorna är jag jätteintresserad av!

Skulle passa perfekt då vi tänkt att köra en kampanj.

Snyggt micke
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster. To me, being a gangster was better than being President of the United States.
Ogge
Primus Pilus

Postby Dalauppror » Sep 18th, '10, 08:21

Led-unge wrote:Hallå hallå...
Tror det kan bli nog så fint med pikgytter och tygflaggor även i beskedliga tercior! Coolt med den där multi-etniska approachen! Jag har ett par maffiga tyw kartor på 2x3 meter med alla små stater och dömen som bara ligger och samlar damm. Om ni vill kan jag donera en till Deluge projektet.

OT: Har tagit intryck av din big base artikel. Jag provade att basa om och insåg att detta är melodin - fan va snyggt det blir med big base och baser enligt Ogges artikel. Så nu måste resten också modifieras! Hua, hua.

Tack för all inspiration!

//Matte

Tack ! TYW kartor är ju alltid trevligt speciallet då vi tänte köra någon typ av kampanj som ju Ogge nämnde.

Vad är det för figurer du basat Big-Bases? utan bilder har det inte hänt... ;)

Dalauppror
Primus Pilus

Postby Led-unge » Sep 18th, '10, 11:36

Hallå igen!
En sån här bild? Killarna är på Essingen men jag ska lägga upp bild här när det är klart. Det är en sen Leidang på äventyr i Karelen där jag storbasat en enhet. Tanken är att det ska bli lite 28mm Nevskij-ryssar också. Nedan däremot: Spanska Nederländerna under belägring. Kalvinister i väst, holländare i norr, palatiner i öst och fransmän i söder. Du kommer behöva dina tercior fullspäckade med katolsk elán! Riktigt maxade kyrrasiärer! Ser fram emot att följa projektet. :-)

Image
Last edited by Led-unge on Sep 18th, '10, 15:33, edited 1 time in total.
Cry havoc.
Led-unge
Centurion

Postby Dalauppror » Sep 18th, '10, 15:30

underbar bild !

men det var nog närmast en bild på dina Big bases basade figurer jag var ute efter:)

Dalauppror
Primus Pilus

Postby Dalauppror » Sep 20th, '10, 11:56

Cardinal-infantes arme har fått ännu en motgång:(

Efterlyste min stora beställning (som jag la den 31/8) från Renegade Miniatures (de drog pengar den 2/9) och fick efter 5 dagar äntligen ett svar...DOM HAR INTE ENS SKICKAT FIGURERNA...och kommer att göra det i slutet på veckan sedan har de mage och fråga om det är OK? :x

Fattar inte varför det ska vara så svårt att få iväg ett mail med information, så hade jag då kunnat avgöra om det är ok att vänta tre-fyra j***a veckor! då kanske det hade varit värt att sitta och limma plast figurer, det har ju tagit minst lika lång tid...

Dalauppror
Primus Pilus

Postby fredrik » Oct 19th, '10, 18:40

Hur går det med spanjorerna?
fredrik
Skutans kapten

Postby Dalauppror » Oct 20th, '10, 11:34

Spanjorerna kom tillslut...efter ca 1 månad...i alla fall till 99%...fattades 1 häst, 1 musköt skytt, 2 NCO vapen...och så var en häst skadad..!/2 ben som saknades...och även om jag bett att de ska skicka de saknade figurerna så har jag inte hört ett dyft från dom...akta er för renaegade extremt dålig service...CSI måste vara i botten, den enda trösten är väll att figurerna är billiga, ser helt ok ut och är relativt lättmålade.

Nog om detta...jag fick i alla fall ca 5 kilo bly levererat...
Image

Och tappade all inspiration för detta projekt...så efter ett otal kurator sessioner med Ogge...och även Nisse var med vid något tillfälle..så har jag tagit mig i kargen och påbörjat målandet...

första bilderna bör komma inom några timmar för jag fotade lite färdiga enheter i morse...

Dalauppror
Primus Pilus

Postby Dalauppror » Oct 20th, '10, 14:40

Fick mail från renegade i dag...ska skicka de saknade figurerna i slutet på veckan...

och här är en bild på mina 3 Spanska commanders...

Image
C-in-C Cardinal-Infante Ferdinan, 2nd-in-C Ottavio Piccolomini och 3rd-in-C Count of Cervellón

Dalauppror
Primus Pilus

Postby Oathman » Oct 20th, '10, 15:18

Hmm okej du hade tappat suget men snälla du detta måste du fortsätta med. Dina commandbaser e grymma och speciellt fanorna är hur bra som helst. keep it up!

/Conny "Oathman" Edman
/Conny Edman

Min blogg "TheForlorneDice". Inte mycket där än men jag kommer väl att fylla på efter hand hoppas jag.
www.theforlornedice.blogspot.se
Oathman
Principes

Postby Dalauppror » Oct 21st, '10, 06:44

Tack Conny:)

Linne fanor efter tvång från Ogge...men det var inte så svårt när man väl börjat...

Dalauppror
Primus Pilus

Postby Ogge » Oct 21st, '10, 09:28

Micke tappar alltid suget för allt han ska göra ett litet tag. Då måste man vara kurator och förklara hur roligt det är så micke litar på det och fortsätter med projektet.

Fast enklast är nog ändå att göra som jag gjorde i det här fallet. Säga åt honom att sälja skiten om han inte är inspererad för då blir det ändå inte bra. vill han vara med och spela så kan han ju alltid låna figurer men framför allt sluta gnälla och börja måla eller sälja skiten.

Verkar ju ha gått bra i det här fallet.
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster. To me, being a gangster was better than being President of the United States.
Ogge
Primus Pilus

Next

Return to Målarbloggar