Blood for the Blood God!

Posta bilder på dina projekt!

Re: Blood for the Blood God!

Postby Tilioch » Apr 29th, '15, 10:13

Hahah, de vore väl nått det!

Annars var det snygga figgar Fredrik, få färg på dem nu också!
Cry havoc, and let slip the Dice of War!

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby fredrik » Apr 29th, '15, 11:50

Tilioch wrote:få färg på dem nu också!

Jag måste få allt färdigbyggt till på fredag då det skall testspelas lite, har kvar possessed och fler bloodletters, sen blir det målning!
fredrik
Skutans kapten

Postby fredrik » May 3rd, '15, 20:50

Fick in två matcher i fredags med daemonkinlistan, jag körde slaughtercult + gorepack:

Khornelord, bike, fist, claw, sigil
2 x 8 bloodletters
2 x 1 khornespawn
1 x 5 possessed
4 x 10 flesh hounds
2 x 3 khornebikes, 2 x meltaguns
1 x 9 khornebikes, 2 x meltaguns, icon of wrath, axe of khorne

Superkul armé att spela! Allt är så snabbt och sätter tryck tidigt vilket gör armén väldigt väl lämpad för maelstrommissions. Blood tithe mekanismen gör armén väldigt tematisk, man bryr sig inte riktigt om det är ens egna eller fiendens enheter som dör, så länge blodet flödar och skallarna rackas upp! :lol:

Spelade en match mot dark eldar där jag drog iväg tidigt på maelstrom och kunde i princip sitta på samtliga objektiv och pumpa poäng medan min motståndare hade väldig otur med korten. Värt att nämna är att KDKs tactical objectives är väldigt enkla att scora för det mesta, handlar mest om att smeta på grejjer i närstrid och det är ju armén ganska väl rustad för. Lär också vara den enda armén där du får victory points när dina egna enheter dör! :lol:

Andra matchen var tuffare, mötte necron decurion med dubbla fulladdade canoptek harvest - wraiths med RP är fan inte lätta! Skickade in mina bikers och lorden i ena enheten och dödade en wraith tror jag på ~6 rundor. Hundarna är dock ganska bra på att tarpitta dom så det är vad jag gjorde medan jag försökte scora på annat håll men det slutade med en förlust. Jag tror jag skall investera i några maulerfiends för att hantera wraiths och liknande (thunderwolves?). S10 med lashes torde vara melodin.

Riktigt kul att spela med possessed! Dom är ju galet dyra men faktiskt väldigt bra när dom kommer in med S6 attacker på chargen. Nu hade jag dom mest sittandes i backfieldet på objektiv men jag tror dom skall få en rhino så de kan vara med och leka dom också. Blood for the blood god! :twisted:
fredrik
Skutans kapten

Postby Kreufeldt » May 4th, '15, 07:31

fredrik wrote: Lär också vara den enda armén där du får victory points när dina egna enheter dör! :lol:

Tror Blood angels har ett tactical objective som ger poäng om den egna warlorden dör. Mycket märkligt...
Ogge wrote:Och gör som tomas säger.
Kreufeldt
Primus Pilus

Postby Tilioch » May 4th, '15, 07:59

Kan tänka mig att det är en lite smågalen armé att spela, verklar klart roligare än Eldar ;)

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Kreufeldt » May 4th, '15, 08:49

Tilioch wrote:Kan tänka mig att det är en lite smågalen armé att spela, verklar klart roligare än Eldar ;)

Eldar är roliga. Sen ser vissa saker är tokigt bra kanske tar bort delar av nöjet (utom när man spelar mot fredrik)...
Ogge wrote:Och gör som tomas säger.
Kreufeldt
Primus Pilus

Postby fredrik » May 4th, '15, 08:53

Kreufeldt wrote:
Tilioch wrote:Kan tänka mig att det är en lite smågalen armé att spela, verklar klart roligare än Eldar ;)

Eldar är roliga. Sen ser vissa saker är tokigt bra kanske tar bort delar av nöjet (utom när man spelar mot fredrik)...

Den är rolig som fan! Men jag tror folk överreagerar sjukt mycket kring nya eldar... :)
fredrik
Skutans kapten

Postby fredrik » May 8th, '15, 23:33

Så här går det när du gör Khorne ledsen:

Image

Jag har kört med singel-spawn som väldigt effektiva utilityenheter för att snipa objektiv, äta overwatch för viktigare enheter, eller helt enkelt offra i en hopplös närstrid för att racka upp blood tithe poäng. Mycket tematiskt. Jag har byggt fyra spawn till som jag tänkte testa ihop med en juggernautlord eller herald för att se hur de funkar som fighterenhet men det känns som de kommer ha svårt att mäta sig mot flesh hounds i den rollen så det är mest för att det skulle vara snyggt och tematiskt ihop med mina possessed (som jag älskar högt och rent). :lol:
fredrik
Skutans kapten

Postby Tilioch » May 9th, '15, 07:28

Snyggt som fasen

Du måste ha en rätt respektabel Khornesammling nu, är det den du ska plocka med dig till Lincon?

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby fredrik » May 9th, '15, 08:05

Ja det var väl ursprungligen tanken men jag kommer inte åka dit i år då det krockar med lite andra grejjer.

Jo man har ju några kaosgubbar vid det här laget... :lol: Jag har alltid velat ha en dedikerad armé för var och en av gudarna och mellan daemons och marines kan jag nog ställa upp minst 2000 poäng vardera för Khorne, Tzeentch och Nurgle. Med lite tur kommer det daemonkinböcker för de andra tre också, sen lär vi väl få en ny CSM-codex under året så då blir det säkert att boota om lite grann. Nurglearmén är väl den jag är minst nöjd med så om ryktet stämmer att nurgle daemonkin är först ut skulle det ju passa bra. :)
fredrik
Skutans kapten

Postby Tilioch » May 9th, '15, 08:18

Ah, du har så mycket grejer ja, klart du är ju lite galen och tjänar för mycket pengar ;)

Synd att det krockar med massa annat till Lincon, men funkar det för dig så kan du hänga på mig ner bara över lördagen, tänkte ta dottern med mig och åka ner och glo lite, så du får gärna hänga på i bilen.

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby fredrik » May 9th, '15, 09:30

Tilioch wrote:Ah, du har så mycket grejer ja, klart du är ju lite galen och tjänar för mycket pengar ;)

Synd att det krockar med massa annat till Lincon, men funkar det för dig så kan du hänga på mig ner bara över lördagen, tänkte ta dottern med mig och åka ner och glo lite, så du får gärna hänga på i bilen.

Låter som en lysande idé! Jag skall bara kolla upp att lördagen funkar, jag återkommer! :)
fredrik
Skutans kapten

Postby fredrik » May 10th, '15, 20:21

Självaste Kapten Klänning har fått lite färg på sig:

Image

Image

Image

Lite trist att rött blir så kasst på iphone och snöflocken bara ser ut som vit färg, men ni fattar väl ungefär hur han ser ut. :) Nån gång - vilket årtionde som helst nu - skall jag styra upp en lite mer professionell utrustning för att fota figurer. ;)

Kapten K var i alla fall jäkligt kul att bygga, blev ett djupdyk i bitsboxarna för att hitta rätt grejjer men jag tycker han blev ganska bra. De flesta av mina world eaters ser ju ganska "normala" ut men nu har jag börjat mixa in mer demonbits på mina champions, tycker det passar temat för daemonkin bra. Fråga inte hur han styr bara, sådana smådetaljer bryr man sig inte om i grimdarket.

Sitter nu och jobbar med mina possessed. Det röda är klart (brushat, highlightat och washat) så nu är det all bronstrimming att göra. Possessed har lite av den där modernare chaos-estetiken man ser på tex warp talons/raptors, och på DV-marinesen, med massvis av snirkliga detaljer. Bra mycket snyggare än deras snart 20 år gamla chaos marines... Här är en liten WIP-bild!

Image
fredrik
Skutans kapten

Previous

Return to Målarbloggar