JonasMs målarblogg

Posta bilder på dina projekt!

Re: JonasMs målarblogg

Postby Led-unge » Feb 13th, '13, 20:13

Aja, fulkäppen ger karaktär. Kan nog varit ett och annat kusingifte i skogarna. Underbar målning!
Cry havoc.
Led-unge
Centurion

Postby Dalauppror » Feb 13th, '13, 21:47

Snygggt Jonas !!!

Anatoli wrote:Kollade faktiskt Galloping Majors sortiment igår men som du säger så är figuerna "grövre" i sin skulpteringsstil än andra tillverkare såsom Perry/Conquest. Men din målning ger ett fantastiskt helhetsintryck och jag hade aldrig kunnat gissa modellernas ursprung om du inte sagt att det var GM!

GM är absolut grövre passar bättre med Crusader, Redoupt än Perry och Conquest, skulle inte blanda dem på samma bas som. Trots det så gillar jag de Mohawks som jag har från GM, lättmålade och bra detaljer, skulle kanske önska att de hade lite mer olika poser, även om alla figurer är olika av de 27 som jag har så är flera baserade på samma grund skulptur.
http://www.dalauppror.blogspot.com

Ogge wrote:Om jag tycker något så tycker jag ni ska göra som Micke säger och gör. Han har väldigt sällan fel och det han gör blir alltid bra. You sir, are the king!
Dalauppror
Primus Pilus

Location: Engelbrekt Engelbrektssons Gård i Dalarna och planerar ett Dalauppror

Postby JonasM » Feb 14th, '13, 08:03

Tackar!

Nu har jag gnällt en del på GM-figurerna, och jag måste erkänna att jag blev besviken när jag fick dem, men med lite färg på sig ser de rätt skapliga ut – tycker Dalauppror fått till sina mohikaner grymt snyggt t.ex. Tittar man på bilderna på deras hemsida verkar just den här packen vara den värsta, så jag kanske bara haft otur. Dock ligger ju priset GM en del i fatet också. De är inte direkt billiga.

Nåja, indianerna kommer i alla fall att vara från North Star.
A Conflict of Interests – Projekt och prat
JonasM
Triari

Postby JonasM » Mar 10th, '13, 16:28

Sista enheten till startstyrkan är klar. Här är killarna som fick göra grovgörat åt fransmännen – indianerna!

Image

Figurerna är från North Star. Fina och väldetaljerade, och betydligt smäckrare än Galloping Major.

Ska fixa det sista på movement traysen, sedan blir det gruppbild på hela styrkan.
JonasM
Triari

Postby Jeppan » Mar 10th, '13, 20:31

Mycket snyggt! Bra balans med krigsmålning och övriga färger! Northstars figurer är mycket bra. Ser fram emot att möta dessa på spelbordet.
Jeppan
Primus Pilus

Postby Led-unge » Mar 11th, '13, 09:02

Strålande! Välmålat med härligt frodiga baser...
Cry havoc.
Led-unge
Centurion

Postby Dalauppror » Mar 11th, '13, 12:37

Snyggt Jonas !!!

Blev det bara 5 stycken eller har en försvunnit i skogen?

Ogge wrote:Om jag tycker något så tycker jag ni ska göra som Micke säger och gör. Han har väldigt sällan fel och det han gör blir alltid bra. You sir, are the king!
Dalauppror
Primus Pilus

Postby JonasM » Mar 11th, '13, 16:55

Tackar, tackar!

Dalauppror – spriten och glaspärlorna (eller poängen) räckte bara till fem indianer.
JonasM
Triari

Postby Dalauppror » Mar 12th, '13, 09:47

JonasM wrote:Tackar, tackar!

Dalauppror – spriten och glaspärlorna (eller poängen) räckte bara till fem indianer.

Men du har väll målat den 6:e?

Dalauppror
Primus Pilus

Postby JonasM » Mar 12th, '13, 10:28

Dalauppror wrote:Men du har väll målat den 6:e?

Nej! Här målas inget i onödan. :x
JonasM
Triari

Postby Dalauppror » Mar 12th, '13, 21:20

vadå i onödan, din truppsammansättning kommer bara att överleva det första mötet med mina hårdsminkade indian krigare så kommer du att inse att dina injuns kan behöva en 6:e man :twisted:

Dalauppror
Primus Pilus

Postby Anatoli » Mar 13th, '13, 12:34

Galet snygga indianer!
Anatoli
Primus Pilus

Postby JonasM » Mar 15th, '13, 11:18

Tackar!

Här kommer en gruppbild på hela styrkan:

Image

Huset är en förmålad historia från Pegasus. Jag hade beställt en av Pegasus-byggsatserna från Caliver Books men det tog typ fyra månader för dem att skicka och när paketet väl kom var det fel hus. Suck.

Nåja, huset är helt okej (om man bortser från de fula blå fönstren) men jag tänkte ändå måla om det så småningom. Passar nog på att göra ett nytt tak då också.
JonasM
Triari

Postby Anatoli » Mar 15th, '13, 12:14

Skitsnyggt! Riktigt välmålad och välbasad styrka :-)
Anatoli
Primus Pilus

Postby Led-unge » Mar 15th, '13, 13:33

Allright!!! Vilken välmålad styrka med fina baser. Ser strålande ut tillsammans! 5/5
Cry havoc.
Led-unge
Centurion

Postby Oathman » Mar 15th, '13, 16:31

Det där va riktigt, riktigt fint! Det är ju så man får en tår i ögat.

/Conny
/Conny Edman

Min blogg "TheForlorneDice". Inte mycket där än men jag kommer väl att fylla på efter hand hoppas jag.
www.theforlornedice.blogspot.se
Oathman
Principes

Postby tarkin1980 » Mar 16th, '13, 11:18

Say after me, kids: Caliver books are nothing but crooks!

Byter hellre hobby än att beställa från dom igen.
tarkin1980
Hastati

Postby JonasM » Mar 16th, '13, 13:28

Tack för de vänliga orden.

Det finns lite fler bilder på bloggen för den som är intresserad: http://conflictofinterests.blogspot.se/

tarkin1980 wrote:Say after me, kids: Caliver books are nothing but crooks!

Byter hellre hobby än att beställa från dom igen.

Jag har haft lite blandade resultat från dem faktiskt. Det mesta har funkat bra, men två gånger (inklusive denna) har det strulat ganska rejält. Det är väl okej med strul så länge man blir kontaktad och hålls informerad av försäljaren. Tyvärr är Caliver Books inte ensamma i den här branschen om att vara usla på att kommunicera med sina kunder, men de är nog bland de allra värsta.

Jag beställde lite andra prylar från dem samtidigt som husbyggsatsen – någon dök upp direkt, andra kom efter någon dryg månad och de sista grejerna (bland annat huset) fick jag maila och fråga om vart de tagit vägen. Som plåster på såren lovade de mig fraktfritt vid nästa beställning. Men vi får se om det blir några fler gånger, oddsen är väl inte de bästa om man säger.
JonasM
Triari

Postby tarkin1980 » Mar 16th, '13, 17:36

En gång för många månvarv sedan, så köpte jag bland annat ett flames of war-paint set (dvs vallejofärger) av caliver crooks, och efter tio förväntansfulla veckor så fick jag ett paket med diverse "motsvarande" färger som dom hade plockat ihop från ett antal olika tillverkare. Bland annat ett par glasburkar av oklart och arkaiskt ursprung som jag knappt vågade öppna. Paint setet jag beställt var nämligen slut i lager, men det här skulle säkert duga lika bra tyckte dom :D

Jag fick åtminstone en historia att berätta för barnbarnen!
tarkin1980
Hastati

Postby AndreasJ » Mar 17th, '13, 20:26

Inte haft några faktiska problem med saker jag beställt från Caliver, men jag blev rätt lack på dem när en av dem på ngt forum skrev ett långt screed om hur folk som köper figurer online (incl Calivers hemsida får man anta) i stället för i brick-and-mortar-affärer förstör hobbyn. Bor man som jag gör är det ju i stort sett online eller inte alls som gäller, och jag vill ju inte riktigt acceptera att mitt blotta deltagande förstör hobbyn ...
Målar: Mitanni, galler
Borde måla: medeltida tyskar, saracener, orcs'n'goblins, SNK-sachsare, medeltida svenskar, Mighty Empires, andra medeltida tyskar, senrepublikanska romare, äventyrare ...
AndreasJ
Triari

PreviousNext

Return to Målarbloggar