Dalauppror skapar Chaos

Posta bilder på dina projekt!

Re: Dalauppror skapar Chaos

Postby fredrik » Jun 9th, '12, 19:21

Baserna har ju tyvärr en ganska stor inverkan. Stora baser = färre gubbar under templaten till exempel. Trist på så snygga gubbar om dom bara skall stå och samla damm liksom.
fredrik
Skutans kapten

Postby Dalauppror » Jun 9th, '12, 19:46

Ogge wrote:Nu tar vi det lugnt med baser och fackspråk.

Micke har släppt en stor princip och svalt den lilla stolthet han haft genom att börja med fjårtisK så nu får vi ha lite överseende.

När Micke väl inser att 40K inte är en fluga på klubben utan att det är det spelet som regelbundet spelas av fler än 1-2 spelare så kommer han göra en grym arme på rätt baser.

Tack för supporten :D
http://www.dalauppror.blogspot.com

Ogge wrote:Om jag tycker något så tycker jag ni ska göra som Micke säger och gör. Han har väldigt sällan fel och det han gör blir alltid bra. You sir, are the king!
Dalauppror
Primus Pilus

Location: Engelbrekt Engelbrektssons Gård i Dalarna och planerar ett Dalauppror

Postby Dalauppror » Jun 9th, '12, 19:53

fredrik wrote:Baserna har ju tyvärr en ganska stor inverkan. Stora baser = färre gubbar under templaten till exempel. Trist på så snygga gubbar om dom bara skall stå och samla damm liksom.

Eftersom även dessa figurer visst ska stå och samla damm liksom alla historiska jag målar och det verkar ha extremt stor betydelse med baserna och jag inte tänker inbegripa mig i något ombasande på just dessa så är det väll lika bra att jag lägger ner allt 40K:ande och håller mig till mina egna historiska projekt där jag gör båda sidorna på den basstorlek jag tycker bäst om för tillfället, i slutändan står ju allt ändå bara och samlar damm...

Världens kortaste 40K hype :roll:

Ogge wrote:Om jag tycker något så tycker jag ni ska göra som Micke säger och gör. Han har väldigt sällan fel och det han gör blir alltid bra. You sir, are the king!
Dalauppror
Primus Pilus

Postby Pål » Jun 9th, '12, 20:00

Dalauppror wrote:Eftersom även dessa figurer visst ska stå och samla damm liksom alla historiska jag målar och det verkar ha extremt stor betydelse med baserna och jag inte tänker inbegripa mig i något ombasande på just dessa så är det väll lika bra att jag lägger ner allt 40K:ande och håller mig till mina egna historiska projekt där jag gör båda sidorna på den basstorlek jag tycker bäst om för tillfället, i slutändan står ju allt ändå bara och samlar damm...
Världens kortaste 40K hype :roll:

Äh för fasen kör på bara. Det är inte så noga, jag vill spela med dig :)
Pål
Centurion

Postby Ogge » Jun 9th, '12, 20:09

Ja jag spelar oxå med dig.. Det är nog bara Tomas och Fredrik som inte vill spela med dig.

När du väl börjar på "riktigt" så kommer du ju ha rätt baser.
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster. To me, being a gangster was better than being President of the United States.
Ogge
Primus Pilus

Postby fredrik » Jun 9th, '12, 20:25

Kan inte minnas att jag sagt att jag inte vill spela mot en armé med större baser. Vad jag säger är att om man precis har börjat och ändå har ambitionen att långsiktigt basa "rätt" är det väl lika bra att basa rätt från början.
fredrik
Skutans kapten

Postby Ogge » Jun 9th, '12, 20:49

Naturligtvis är det fullkomligt vansinnigt att basa fel. Gjorde det med min tau arme och nu får jag basa om den.

Men jag ser hellre att blir klar, får spela, inser att 40K är "the one game to rule them all" för att sedan basa om eller göra en ny arme.
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster. To me, being a gangster was better than being President of the United States.
Ogge
Primus Pilus

Postby Dalauppror » Jun 9th, '12, 20:56

:P

Spelar gärna med den som vill när mina felbasade figurer är klara, håller på att måla Terminators som lördagsunderhållning.

Dalauppror
Primus Pilus

Postby fredrik » Jun 9th, '12, 20:56

Ogge wrote:Men jag ser hellre att blir klar, får spela, inser att 40K är "the one game to rule them all" för att sedan basa om eller göra en ny arme.

självklart. Men du vill fortsätta med Chaos för alla andra är fjollor.
fredrik
Skutans kapten

Postby Pål » Jun 9th, '12, 21:03

fredrik wrote:
Ogge wrote:Men jag ser hellre att blir klar, får spela, inser att 40K är "the one game to rule them all" för att sedan basa om eller göra en ny arme.

självklart. Men du vill fortsätta med Chaos för alla andra är fjollor.

Ja för vanliga Space Marines verkar ju vara 40k-motsvarigheten till Volvo 240. Enkla, säkra och förevigt hållbara. Men hur kul är det? En familjebil? Svenssonarme'! ;) :lol:
Pål
Centurion

Postby Dalauppror » Jun 9th, '12, 21:08

Många inlägg utan bilder håller ju inte i längden, så vi tar ett par bilder på mina nymålade terminators...ja i alla fall min hembyggda "gatling reaper autocanon", flamern fick vika sig för en större bössa, dessa målade annars med de första 5 prov marinsen för någon månad sedan... 40mm baser...

Image

Image

Ytterligare 6 Terminatorer ligger under skallpellen för tillfället...

Image

Image

Dalauppror
Primus Pilus

Postby fredrik » Jun 9th, '12, 21:15

Coolt!
fredrik
Skutans kapten

Postby Dalauppror » Jun 9th, '12, 21:25

fredrik wrote:Coolt!

Tack ! :D

Förvånansvärt vad man kan sparka liv i gamla Space Hulk terninatorer genom att bända, vrida, skära, tälja, limma och pula lite. Kul att bygga!
Last edited by Dalauppror on Jun 9th, '12, 22:51, edited 1 time in total.

Dalauppror
Primus Pilus

Postby fredrik » Jun 9th, '12, 21:28

Det är ju det som är så jäkla kul med plastfigurer, det är bara att djupdyka i bitsboxen så vips har man skapat något helt unikt. :)
fredrik
Skutans kapten

Postby Björn » Jun 9th, '12, 22:24

Jag tar en vecka semester och vad händer då här hemma på klubben? Allt bli Chaos!
Why would you need Swedish interwar figures?
Why not!
http://adalenfigures.blogspot.se/
Björn
Primus Pilus

Postby Nils » Jun 10th, '12, 06:22

Micke jag måste fråga ang baserna, hut tänkte du?

Det står klart och tydligt i regelboken hur stora baserna skall vara, det är viktigt hur stora baserna får vara. Varför då göra avvikande baser?
Nils
Primus Pilus

Postby Dalauppror » Jun 10th, '12, 07:22

Nils wrote:Micke jag måste fråga ang baserna, hut tänkte du?

Det står klart och tydligt i regelboken hur stora baserna skall vara, det är viktigt hur stora baserna får vara. Varför då göra avvikande baser?

Skyll på Ogge :D

jag började när han gjorde sina Taus på felbaser och då var det inga problem. sedan var det de baser jag hade hemma, sedan tycker jag det är mycket snyggare

Dalauppror
Primus Pilus

Postby Nils » Jun 10th, '12, 07:27

Ok förstår. Det är först när man spelat man inser att basstorleken är viktig. Jag var lite likadan först, " äsch det spelar ingen roll" sen insåg jag att det spelar en jäkla roll :D

Så tips från avbytarbänken, även om det är jättesurt, byt till rätt baser. Så mycket i spelet är beroende av rätt baser att det inte blir lika kul att spela om basstorleken är fel.
Nils
Primus Pilus

Postby Kreufeldt » Jun 10th, '12, 07:39

Dalauppror wrote:
Nils wrote:Micke jag måste fråga ang baserna, hut tänkte du?

Skyll på Ogge :D

jag började när han gjorde sina Taus på felbaser och då var det inga problem. sedan var det de baser jag hade hemma, sedan tycker jag det är mycket snyggare

Men om det är ogges fel gör det inget, är inte det inskrivet i föreningsstadgarna till och med? Om inte tycker jag att det borde vara det!
Ogge wrote:Och gör som tomas säger.
Kreufeldt
Primus Pilus

Postby Ogge » Jun 10th, '12, 08:57

Björn wrote:Jag tar en vecka semester och vad händer då här hemma på klubben? Allt bli Chaos!

När sagan tar slut så blir det kaos :lol:
Ogge
Primus Pilus

PreviousNext

Return to Målarbloggar