Epic motherfucking marines!

Posta bilder på dina projekt!

Re: Epic motherfucking marines!

Postby fredrik » Feb 7th, '12, 23:19

Kreufeldt wrote:
Tilioch wrote:Är inte tanken föresten att man typ ska sitta i solen och dricka öl när man är nere i Thailand?
Eller iaf flukta på småpojkar? =)

Ogge hatar väder, dricker inte och har tillräckligt med osnutna ungar omkring sig på jobbet...

"Misantrop" är ordet du letar efter.
fredrik
Skutans kapten

Postby Ogge » Feb 8th, '12, 05:34

vänta lite nu.. jag hatar kyla.. värme har jag inget mot.

Dåligt med stränder i bangkok..
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster. To me, being a gangster was better than being President of the United States.
Ogge
Primus Pilus

Postby Nils » Feb 8th, '12, 07:47

Dom blev bra dina space marines. Jag gillar att de är gröna då jag tycker att soldater skall ha iaf lite realistiska färger på sina uniformer. SM eller inte men få soldater vill bli en extra tydlig måltavla genom att gå i strid i illröd rustning med skrikgula prickar på, vilket är väldigt vanligt bland space marines.

Fast absurt färgade uniformer är ju ändå lite av 40K världens signum, det fick du dock till genom de vita detaljerna.

Slutsats: bra med gröna figurer, 40k känslan behöll du genom de vita detaljerna utan att det blev fjantigt.
Nils
Primus Pilus

Postby Stewe » Feb 8th, '12, 08:42

Ja ha nu har du snart målat allt du hade med dig vad skall du göra sen? :)
/Stewe
Im NOT a complete idiot...

some parts are missing...

http://myandmyminies.blogspot.com/
http://fabulationer.blogspot.com/
Stewe
Primus Pilus

Postby Kreufeldt » Feb 8th, '12, 08:49

Stewe wrote:Ja ha nu har du snart målat allt du hade med dig vad skall du göra sen? :)

3 Vendettor och 4 Hydror
Ogge wrote:Och gör som tomas säger.
Kreufeldt
Primus Pilus

Postby Stewe » Feb 8th, '12, 09:29

Kreufeldt wrote:
Stewe wrote:Ja ha nu har du snart målat allt du hade med dig vad skall du göra sen? :)

3 Vendettor och 4 Hydror

Det går väl ganska fort...
/Stewe
Im NOT a complete idiot...

some parts are missing...

http://myandmyminies.blogspot.com/
http://fabulationer.blogspot.com/
Stewe
Primus Pilus

Postby Nils » Feb 8th, '12, 09:44

Fast jag kommer ner till honom om två veckor och då kan jag fylla på hans förråd!
Nils
Primus Pilus

Postby Ogge » Feb 8th, '12, 15:46

Besökte den lokala spebutiken battlefield och fyllde på lite färg idag samt nästan köpte spel så att jag och nisse kan leka när han kommer.

dom hade typ standard utbud till standardpriser men det var kul att snacka med thailändska gamers.

300mm bort fanns dock en spelklubb/butik som tyvärr var stängd idag men jag besöker den nån annan dag. i deras fönster stod absurda mängder figurer, bla en jävla massa forge world prylar och så det är nog inte helt omöjligt att det finns billiga recasts och innan ni drar en moralkaka så nej, jag bryr mig inte det minsta om det, har inte köpt en film eller en skiva på över 10 år så jag har inga problem med piratkopiering.

har lite tau med mig som ska målas oxå.. men det är inte helt omöjligt att konstapel idemalm får fylla på förråden..
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster. To me, being a gangster was better than being President of the United States.
Ogge
Primus Pilus

Postby Tilioch » Feb 8th, '12, 16:59

Nä FY!
Du får inte köpa piratkopierade figurer om du inte ser till att en annan kan få vara med också =)

Om inte annat så kan ni ju testa på lite epic när ni samlat er där nere, om du tog med dig allt så har du nog figurer för två arméer
Cry havoc, and let slip the Dice of War!

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Ogge » Feb 9th, '12, 06:39

Terminators:
Image
Ogge
Primus Pilus

Postby Dalauppror » Feb 9th, '12, 10:21

Svensk gamer kolloni i Thailand...finns väll ingen anledning att komma hem till kalla svedala igen :)
http://www.dalauppror.blogspot.com

Ogge wrote:Om jag tycker något så tycker jag ni ska göra som Micke säger och gör. Han har väldigt sällan fel och det han gör blir alltid bra. You sir, are the king!
Dalauppror
Primus Pilus

Location: Engelbrekt Engelbrektssons Gård i Dalarna och planerar ett Dalauppror

Postby fredrik » Feb 9th, '12, 13:00

Är tidningarna redan slut?
fredrik
Skutans kapten

Postby Ogge » Feb 10th, '12, 09:08

Dalauppror wrote:Svensk gamer kolloni i Thailand...finns väll ingen anledning att komma hem till kalla svedala igen :)

Nä.. Jag brukar ju säga att det enda jag saknar hemma är mina nördkompisar och vi tycker ju inte ens om varandra!

Vi får se.. Funderar på att stanna längre faktiskt.

Hursomhelst så kommer här nästa batch:
Predators:
Image
Bikes:
Image
Attack bikes:
Image
Whirlwinds:
Image
Ogge
Primus Pilus

Postby Wulf » Feb 10th, '12, 10:44

Mycket snyggt! Och som vanligt snabb produktion dessutom.
Hur stora är truppstyrkorna för normala missions i "nya" Epic?
Wulf
Hastati

Postby Ogge » Feb 10th, '12, 11:05

Oj!

Jag vet faktiskt inte.. har bara spelat en gång och det var länge sen. men jag tror typ 3000 poäng och det jag håller på att måla är nog bra mycket mer.

Tillioch är experten.
Ogge
Primus Pilus

Postby Tilioch » Feb 10th, '12, 11:16

Eftersom jag nu blivigt expert-klassad så får jag väl komma med ett svar då =)
Wulf wrote:Mycket snyggt! Och som vanligt snabb produktion dessutom.

Som Ogge säger är 3000p att ses som en ganska normal storlek på slag. Det brukar ge någonstans kring 10 formationer (enheter i epic) och har möjlighet att plocka in titaner och flyg, även om det kan vara trångt att få in båda två på 3000p.

Minsta spelbara mängd hamnar nog på 1000-1500p om man plockar bort så att inget flyg få användas då detta kostar mycket att ha och framför allt försvara sig mot och ger inte mycket till spelupplevelsen.

Uppåt så tycker jag det skalar bättre än det jag har sett i senare versioner av tex 40k, så att spela på 5-10 000p skiljer sig inte så mycket, man har bara massa fler trupper överallt och behöver större bord ;)

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Wulf » Feb 10th, '12, 11:57

Tilioch wrote:Eftersom jag nu blivigt expert-klassad så får jag väl komma med ett svar då =)
Wulf wrote:Mycket snyggt! Och som vanligt snabb produktion dessutom.

Som Ogge säger är 3000p att ses som en ganska normal storlek på slag. Det brukar ge någonstans kring 10 formationer (enheter i epic) och har möjlighet att plocka in titaner och flyg, även om det kan vara trångt att få in båda två på 3000p.
Minsta spelbara mängd hamnar nog på 1000-1500p om man plockar bort så att inget flyg få användas då detta kostar mycket att ha och framför allt försvara sig mot och ger inte mycket till spelupplevelsen.
Uppåt så tycker jag det skalar bättre än det jag har sett i senare versioner av tex 40k, så att spela på 5-10 000p skiljer sig inte så mycket, man har bara massa fler trupper överallt och behöver större bord ;)

Alright! Tack. Bra med en uppskattning av vad som kan tas med. Och kul med en spelmekanism som klarar av att det fylls på allteftersom, med mer och mer. Enligt uppgift ska ju Epic har en finfin spelmekanism även i övrigt. Har inte prövat själv men förstått att det är ett bra system.
Wulf
Hastati

Postby Tilioch » Feb 10th, '12, 12:21

Nu har jag ju inte spelat allt som GW har bösat ur sig, men jag tycker nog att det är det bästa system de har gjort, det är väl typ LotR som skulle kunna vara lika bra eller bättre, men eftersom jag inte har spelat det så får jag hålla mig ifrån vidare uttalanden =)

Sen finns det en tämligen aktiv community som har tagit över vidareutveckling av spelet, det finns massa trevliga (och ofta otroligt vältestade och balancerade) listor till det mesta som man kan tänka sig spela.

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Ogge » Feb 11th, '12, 16:54

Sista enheterna:

Scouter:
Image

2 devastator detachments:
Image
Ogge
Primus Pilus

Postby Ogge » Feb 11th, '12, 16:58

Så var hela rasket klart:
Image

2x tacticals
2x devastators
2x assault
1x terminator
1x scout
1x bikes
1x attackbikes
6x dreadnougts
4x landraiders
4x vindicators
4x predators
4x whirlwinds
2x thunderhawks
Ogge
Primus Pilus

PreviousNext

Return to Målarbloggar