Pyssel och knåp med Northern Wargaming

Posta bilder på dina projekt!

Re: Pyssel och knåp med Northern Wargaming

Postby Dalauppror » May 7th, '12, 11:06

Wulf wrote:
Jeppan wrote: Vi vill gärna se ett löfte här....

Klart jag kan lova att skriva en AAR. När detta kommer ske är dock inget jag vågar uttala mig om... :)
F ö landade resterande Perrybeställningen häromdagen så det var ingen anledning till oro. Nu byggs det Men at Arms. De där uppstudsiga bönderna ska få smaka hästhovar!

jag kan varmt rekomendera denna forum tråd för inspiration för byggnation av perrys plast riddare:

http://www.lead-adventure.de/index.php?topic=40936.0
http://www.dalauppror.blogspot.com

Ogge wrote:Om jag tycker något så tycker jag ni ska göra som Micke säger och gör. Han har väldigt sällan fel och det han gör blir alltid bra. You sir, are the king!
Dalauppror
Primus Pilus

Location: Engelbrekt Engelbrektssons Gård i Dalarna och planerar ett Dalauppror

Postby Wulf » May 7th, '12, 12:03

Dalauppror wrote:jag kan varmt rekomendera denna forum tråd för inspiration för byggnation av perrys plast riddare:

http://www.lead-adventure.de/index.php?topic=40936.0

Hade missat den tråden! Inspirerande helt klart. Tackar. Det är f ö ett riktigt kul kit med massor av olika möjligheter till poser, utrustning etc. Och detaljerna är suveräna.

Här är en risig mobilbild. Ytterst WIP och ryttarna sitter löst i sina sadlar men man får ändå en liten uppfattning av vart det är på väg. Första batchen blir ganska basic för att "känna på" kitet. Så det blir bl a i huvudsak uppräta lansar för första laddningen. Längre fram när jag fått grepp om olika bits så blir det mer spexiga poser. Det ska ju bli fler än 30... Det har varit kul att fixa så att det finns en avsutten version också. Det kommer ju inte behövas till alla men skulle tro att det behövs till cirka hälften (hyfsat generiska) och sen fullt ut för karaktärerna.

Image

/Mattias
Wulf
Hastati

Postby Dalauppror » May 7th, '12, 20:09

Strålande !!!
http://www.dalauppror.blogspot.com

Ogge wrote:Om jag tycker något så tycker jag ni ska göra som Micke säger och gör. Han har väldigt sällan fel och det han gör blir alltid bra. You sir, are the king!
Dalauppror
Primus Pilus

Location: Engelbrekt Engelbrektssons Gård i Dalarna och planerar ett Dalauppror

Postby bemajonas » May 9th, '12, 17:55

Coolt
Vadmal...du vet att du vill.
bemajonas
Centurion

Postby Jeppan » May 9th, '12, 20:31

Hur är hållbarheten på lansarna?
Jeppan
Primus Pilus

Postby Wulf » May 9th, '12, 22:52

Jeppan wrote:Hur är hållbarheten på lansarna?

De har ju inte utsatts för några större utmaningar ännu (inte ens mer modellering/målning pga jobb, jobb och jobb). Men de känns ändå hyfsat hållbara. Plasten verkar likvärdig med andra Perry-lådor. Men visst, de är helt klart smäckra så de klarar inga större påfrestningar.
Wulf
Hastati

Postby Wulf » Jun 30th, '12, 16:09

Som vi har sett bevis på så kan ju GW ta sig in även i slutna rum. Och hos oss var dörren aldrig ens stängd. :)
Även vi gör just det som nu många gör här på forumet - men samtidigt tvärt om.

En av oss är med i det svenska ETC-laget på Fantasy-sidan så på senaste har det blivit lite WHFB-spel. Kul som alltid.

Här är en (mobil)bild från i helgen när Nordlands riddare tog sig an the Moot Militia (halflings med hjälp av sina större ogrevänner). Ogres har ofta lite motigt mot 1+ save (det var ca 30 knights i Empirelistan!) men kom segrande ur striden.

Image
Last edited by Wulf on Jun 30th, '12, 16:18, edited 1 time in total.
Wulf
Hastati

Postby AndreasJ » Jun 30th, '12, 16:11

Snyggt 8-)

Finns det en officiell Moot-lista nuförtiden?
Målar: Mitanni, galler
Borde måla: medeltida tyskar, saracener, orcs'n'goblins, SNK-sachsare, medeltida svenskar, Mighty Empires, andra medeltida tyskar, senrepublikanska romare, äventyrare ...
AndreasJ
Triari

Postby Wulf » Jun 30th, '12, 16:22

Tackar.
Nä, det finns ingen officiell Moot-lista utan det är regelmässigt en ogrelista rakt av. Men den är modellerad/temad utifrån en Moot Militia där gnoblars är ersatta av halflingmodeller mm.
Wulf
Hastati

Previous

Return to Målarbloggar