Kladd av och med Tilioch

Posta bilder på dina projekt!

Re: Kladd av och med Tilioch

Postby Tilioch » Nov 14th, '15, 18:48

Motiveringen att skriva nått har varit lite låg det senaste, men jag har iaf nu fått till några rader kring första enheten med kavaleri till mina Österrikare, 6e Kurassiär regimentet har fått färg på sig, dessa är faktiskt gjorda av franska dito egentligen, men med lite skärande och filande så blev de klart mer lika sina Österrikiska likar, iaf tillräckligt lika för att fungera på ett spelbord.
Som vanligt finns det mesta av texten på bloggen, och här har vi lite bilder =)

http://latenightpainting.blogspot.com/2015/11/black-powder-austrian-6th-kurassiere.html

Image

Image
Cry havoc, and let slip the Dice of War!

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Nils » Nov 14th, '15, 20:30

Riktigt snyggt! Jag gillar dem skarpt.
Nils
Primus Pilus

Postby berfrund » Nov 14th, '15, 21:14

Ooooo so nice 8-)
berfrund
Principes

Postby Tilioch » Nov 14th, '15, 21:53

Tack tack =)

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby JonasM » Nov 15th, '15, 10:04

Stiliga gossar! :)
A Conflict of Interests – Projekt och prat
JonasM
Triari

Postby Tomas » Nov 15th, '15, 21:21

Fina gubbar!
Tomas
Primus Pilus

Postby Tilioch » Nov 18th, '15, 09:54

Tackar så mycket.

Nu blev det ytterligare några rader skrivna, det är nu dags att visa upp en battaljon av de föga imponerande Landwehr.
Dessa kommer troligen få lite understöd av någon battaljon till så småningom, just nu så kommer de stå för en lite "färgklick" mitt i allt det vita och antagligen mest springa hem =)

http://latenightpainting.blogspot.com/2015/11/black-powder-austrian-landwehr.html

Image

Image

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Tilioch » Nov 22nd, '15, 18:20

Så har det blivit lite spelat också, Österrikarna fick sig sin första dust mot de onda Fransmännen.
Detta var också ett första test på en förstoring av enheterna vi har bestämt oss för här ute, istället för att köra 3 baser för en normal enhet så testar vi nu 4 och 6 baser för en stor istället för tidigare 4. Det blir ju lite mer att måla, men överlag gav det ett klart bättre intryck på spelbordet och det är ju ändå hela poängen.
Eftersom vi har ett rätt stort spelbord här ute också så gör det inget att vi tar mer plats, vi måste inte knö in oss på ett 6x4 bord.

Hur som helst, slag blev det och på bloggen finns det som finns att säga om det.
http://latenightpainting.blogspot.com/2015/11/battle-report-black-powder-battle-of.html

Tyvärr använde jag min jobb telefon för att ta bilderna, och ja, det borde jag kanske inte ha gjort utan att ha testat ordentligt först. Så nu blev det värdelösa bilder, men det går iaf nästan att se vad som händer...

Image

Image

Image

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Tomas » Nov 22nd, '15, 23:20

Ja, den där landwehr enheten blev en riktig färklick, österrikarna tog verkligen ut svängarna med uniformsfärgerna ;)
Vitt måste ju ha varit en hemskt opraktisk färg att ha på uniformerna, det vet man ju själv, så fort man tar på sig nått vitt så spiller man kaffe eller nått.
Snyggt målat iallafall!

Mvh Tomas
Tomas
Primus Pilus

Postby berfrund » Nov 23rd, '15, 12:10

blir alltid så härligt när man ser helheten!
berfrund
Principes

Postby JonasM » Nov 24th, '15, 09:50

Maffigt värre! :)
A Conflict of Interests – Projekt och prat
JonasM
Triari

Postby Tilioch » Nov 30th, '15, 06:24

Så i torsdags fick Österrikarna åter igen ta sig an Fransmännen på bortaplan.
Spelade med i stort sett samma arméuppsättning, största skillnaden var att jag bytte motståndare =)

Dessutom fixade vi fram iaf lite roligare terräng, så nu fick vi chansen att slåss om en liten by och dess fält.

Vi testade den här gången att ytterligare minska förflyttningen av enheter lite, så istället för att gå 8" med infanteri som vi kört med tidigare så drog vi ner det till 6" istället. Men ändrade inte på några andra avstånd. Jag vet inte om vi egentligen uppnådde nått bättre resultat med att göra så, men det slöade iaf ner hur man kunde manuvrera sig omkring på slagfältet. Att skicka över en battaljon eller två för att hjälpa till på nått annat ställe var inte riktigt tal om.

Men slogs gjorde vi iaf, och bloggen har hela historien.
http://latenightpainting.blogspot.com/2015/11/battle-report-black-powder-take-fields.html

Image

Image

Image

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Tilioch » Dec 1st, '15, 21:57

Eftersom det har spelat en del det sista så har jag inte postat vidare mycket av det som har målats för att just kunna spela det som har gjorts. Så jag tänkte börja med mitt än så länge enda befäl till Österrikarna (de andra som har använts har varit inlånade britter...)

Inte så mycket att säga om egentligen, figur från Victrix infanterilåda, man får med två sånna här i varje låda och några av dem jag har har redan dykt upp i de vanliga infanteribattaljonerna.
Mycket bra figur att ha, även om det kan vara lite begränsande med bara en modell att utgå ifrån

http://latenightpainting.blogspot.com/2015/12/black-powder-austrian-commander.html

Image

Image

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Led-unge » Dec 2nd, '15, 13:15

Skitballt!
Cry havoc.
Led-unge
Centurion

Postby Tilioch » Feb 8th, '16, 13:31

Det har inte varit mycket till aktivitet här i tråden det senaste, trots att jag faktiskt har målat ett och annat här hemma.
Det har kommit igång med rätt mycket Bolt Action spelande i lilla Märsta, så för att kunna få ihop lite vettigare arméer till detta så har jag suttit ner och gjort en del nya Japaner och Amerikanare.

Nu har jag dock varit helt värdelös på att dels fota dem när de har blivit klara och dessutom skriva om dem. De har lite försvunnit i bland vita österrikare och försvunnit, men icke längre!
Nu har jag en fin tanke om att posta upp det som har blivit gjort den senaste tiden de närmaste veckorna så att det bara kommer ut, och först ut är nu en Sherman tank, denna målade jag någon gång i höstas, mellan bataljon efter bataljon av Österrikare.

På bloggen finns det mer bilder, men eftersom jag inte tycker att ni ska behöva klicka allt för mycket så finns det en bild här också
http://latenightpainting.blogspot.com/2016/02/bolt-action-us-marine-corps-new-blood.html

Image

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby berfrund » Feb 10th, '16, 11:44

Coolt mannen dags o bygga ut till CoC?
berfrund
Principes

Postby Tilioch » Feb 10th, '16, 12:34

Det är på gång =)
Jag håller på att sätta ihop så jag har tillräckligt med trupper för att få ihop iaf det mesta som en CoC lista kan hitta på

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Tilioch » Feb 10th, '16, 21:19

Och som förstärkning till min USMC armé så har jag nu fått bilder tagna på min M8 som jag målade för några månader sedan, men ja, slappheten har varit total i fotandet när det inte har gällt Österrikare, så det är först nu som det blev nått gjort.
Det är den lite äldre resinmodellen som jag har målat här, den var väl... begränsat rolig att få ihop, det var en hel del grejer som inte riktigt passade ihop, framför allt de delar som var i tenn och som skulle passa på flera ställen på resinkroppen. Men så småningom kom den ihop och med lite grön färg och massor av vädringspulver så ser den inte allt för illa ut!

http://latenightpainting.blogspot.com/2016/02/bolt-action-us-marine-corps-m8-greyhound.html

Image

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Tilioch » Feb 23rd, '16, 22:19

Trots nytt jobb och totalt misslyckande att så mycket som titta på några figurer på målarbordet på nästan två veckor nu, så har jag mer i backloggen att visa upp.
Nu är det en enhet med USMC Raiders som kommer på tapeten, lite annorlunda än mina vanliga fukkers genom att de har mer och lite annat camo, kanske inte mest att hurra över men de ser iaf lite annorlunda ut.
De har alla fått ryggsäckar också! Det är ju lite annorlunda, är man cool så måste man ju ha en ryggsäck med allehanda ting =)

http://latenightpainting.blogspot.com/2016/02/bolt-action-us-marine-corps-usmc-raiders.html

Image

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Orm » Feb 24th, '16, 08:36

Tilioch wrote: Det är ju lite annorlunda, är man cool så måste man ju ha en ryggsäck med allehanda ting =)

Är man riktigt cool säger man faktiskt "rygga" och inte "ryggsäck". 8-)

Supersnyggt målat i alla fall!
Orm
Triari

PreviousNext

Return to Målarbloggar