Kladd av och med Tilioch

Posta bilder på dina projekt!

Re: Kladd av och med Tilioch

Postby Tilioch » Jul 24th, '11, 12:59

Jaha, nu har det varit en stund sommar och så, och målandet ligger på en ganska stadig knappt existerande nivå, men jag fick iaf tummen ur och började måla lite mer på mina Malifaux figgar då det börjades prata om att spela en turnering på min gamla förening i Skövde, så det kunde ju vara lika bra att måla upp nått om jag nu skulle lyckas ta mig dit.

Så här är starten på min master Lilith, det är ju en del kvar, men lite har blivigt klart.

Image

Image

Sedan bilderna togs har jag även hunnit med att måla lite på korsetten och stövlarna, de är ju inte klara, men kanske blir det under dagen.
Cry havoc, and let slip the Dice of War!

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Anatoli » Jul 24th, '11, 17:33

Väldigt bra hårfärg, kan man få veta hur du fick till den (vilka färger du använt)? :)

edit, btw har du sett alternativmodellen på Lilith som släppts av Wyrd? Dem har släppt alternativa master sculpts samt nåt skit som heter "avatars". Tycker mest det verkar vara att dra konceptet lite för långt , men en del av alternativa master figurerna är snyggare än "originalen". Bla Marcus och Lilith av dem jag sett.
Anatoli
Primus Pilus

Postby Tilioch » Jul 24th, '11, 18:16

Anatoli wrote:Väldigt bra hårfärg, kan man få veta hur du fick till den (vilka färger du använt)? :)

Men visst kan man få veta det, jag har använt triaden "Red Hair" från Reaper, fungerar ruskigt bra faktiskt

Anatoli wrote:edit, btw har du sett alternativmodellen på Lilith som släppts av Wyrd? Dem har släppt alternativa master sculpts samt nåt skit som heter "avatars". Tycker mest det verkar vara att dra konceptet lite för långt , men en del av alternativa master figurerna är snyggare än "originalen". Bla Marcus och Lilith av dem jag sett.

Jo jag har sett att de ska komma, men inte sett figgarna än, just denhär har jag faktiskt haft liggandes sen i julas här och först nu har det börjat komma lite färg på den. Får hoppas på att de alternativa figurerna går att få tag på bara så det inte blir nått endast-på-GenCon-skit. Avatarerna håller jag mig lite avvaktande till tills jag vet vad man ska ha dem till egentligen.

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Tilioch » Aug 9th, '11, 14:50

Nu har jag varit mer än lite dålig på att posta bilder här ett tag, så nu får det bli lite ändring.

Först och främst så har Lilith blivigt klar, så nu saknas det bara en bas för att hon ska vara helt klar (och baser saknas på alla figurer jag har gjort det senaste...)
Än så länge har de nya figurerna inte fått smaka mattlack, det kommer sen när baserna har blivigt klara

Image

Sen har jag också fått gjort mig duon Lilitu och Lelu, tyvärr blev jag inte helt nöjd med Lilitu, fick inte till det transparenta i kläderna som jag hade hoppats, men men, jag får väl se till att göra det fler gånger och träna.
Sen kanske jag borde ha gjort någon annan färg på skor och sånt, den blåa blev inte helt som jag hade velat heller.

Image

Och så det lilla köttberget Lelu

Image

Sen har jag påbörjat arbetet med en Mature Nephilim också, har bara gjort lite hud på den än så länge, men är lite i valet och kvalet för vilken färg resten av den ska få, tankar är välkommna. För tillfället ligger mina tankar på röda kläder, blå lindor och brunt eller eventuellts vitt/grått hår, men jag sitter fortfarande och funderar på den saken.

Image

Image

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Anatoli » Aug 9th, '11, 18:37

Lilith blev riktigt bra, WIP på Nephilim likaså. Transparenta kläder är skitsvårt att måla, har försökt mig på det en gång men inte riktigt lyckats.
Anatoli
Primus Pilus

Postby bemajonas » Aug 10th, '11, 12:13

Om man skall måla transparanta kläder är det bäst ha dem vita eller ljusgröna eller ljusblå. Brukar funka bäst
Vadmal...du vet att du vill.
bemajonas
Centurion

Postby Tilioch » Aug 15th, '11, 18:16

Dåså var min stora Nephelim gosse äntligen klar

Image

Han kanske blev lite på den bleka sidan, men jag är rätt nöjd med honom iaf, nu är det med denhär som med varenda figur jag har målat det senaste att jag måste göra basen på honom... Har av någon anledning skitsvårt med att komma igång med dem. Så jag kommer nog ta mig en liten paus från Malifaux figgar och måla nått helt annat, så kanske baser verkar som en grymt bra idé sen =)

Det som ligger närmast att måla är antingen att göra den sista enheten med franskt infanteri till nappe, eller göra klart några enheter med svenskar till tretioåriga kriget, det kunde ju trots allt vara lite trevligt att bli klar med nått någongång. Men vi får se, jag ska sätta mig lite i målarstugan och se vad som faller mig i smaken.

Så i slutänden kommer jag väl göra nått helt annat, som att bygga terräng eller nått sånt.

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Anatoli » Aug 17th, '11, 11:00

Schysst, fast jag hade målat naglarna, hornen och klövarna i andra färger som en kontrast :)
Anatoli
Primus Pilus

Postby Rickard » Aug 17th, '11, 19:03

Snyggt men även jag kan tycka att det hade blivit än bättre med hovar, naglar och horn tex blank svart tex.
//rickard
Projects
Main: Writing a rule set for the seven years war aka SYW.
Secondary: Painting armies and terrain for the project.
Extras: 28mm Matabeles, 10mm WW1, 28mm medieval etc. :)
Rickard
Primus Pilus

Postby bemajonas » Aug 17th, '11, 20:08

Jag tycker att han hellre bara skulle göra dem en smula mörkare. Mer nötbruna kanske?
bemajonas
Centurion

Postby AndreasJ » Aug 23rd, '11, 13:22

Tror en brun wash på klor etc kunde vare effektfullt.
Målar: Mitanni, galler
Borde måla: medeltida tyskar, saracener, orcs'n'goblins, SNK-sachsare, medeltida svenskar, Mighty Empires, andra medeltida tyskar, senrepublikanska romare, äventyrare ...
AndreasJ
Triari

Postby Tilioch » Aug 24th, '11, 10:44

Jag håller faktiskt nu på att överväga om naglar och sånt ska målas om i svart eller brunsvart kanske, får se hur det blir, måste suga lite på det och kanske göra en testbit eller så.

Men nu när jag har blivigt lite inspererad av tretioåriga kriget igen efter ett besök på militärhistoriska för några veckor sedan så har jag lyckats kasta färg på en enhet kavaleri och äntligen gjort klart den första enheten med infanteri.

Kavaleriet gjortde jag klart på bara en dag, gjorde dem så enkelt som jag bara kunde, hästarna fick några olika färgade sprayer på sig och sen bruna sadlar och liknande och så bara lite wash, ryttarna fick bara blockfärger och sen dränktes även de i wash. Samma behandling fick även infanteriet, men där tog det lite längre tid, mest för att jag bråkade med mitt sätt att sätta upp figurerna, häftmassa och bastanta metallfiggar funkade inte helt, nästa gång blir det limpistol!

Men, några bilder blev det på underverken iaf, kavet saknar baser, de får jag beställa sen<tm>, och infet behöver egentligen en lättare dusch av mattlack, så det ska också fixas när det slutar regna på mig när jag har tid att fixa det (av någon anledning så är det inte populärt hos flickvännen att spraya inne.... mycket konstigt)

Image

Image

Image

Sen behöver de båda flaggor också, vet dock inte riktigt hur jag ska göra dem, har inte riktigt fått in det i min tröga skalle hur ni gör era linneflaggor här och om det är nått jag borde ta efter.

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Led-unge » Aug 24th, '11, 11:10

Ser strålande ut! Målning behöver inte vara råpetigt för fin effekt.
Cry havoc.
Led-unge
Centurion

Postby Stewe » Aug 24th, '11, 12:05

Så där ja är det figgarna du köpte av mig?

/S
/Stewe
Im NOT a complete idiot...

some parts are missing...

http://myandmyminies.blogspot.com/
http://fabulationer.blogspot.com/
Stewe
Primus Pilus

Postby Tilioch » Aug 24th, '11, 12:13

Stewe wrote:Så där ja är det figgarna du köpte av mig?

/S

Kavalleriet är från dig ja, de andra har jag haft liggandes sedan de kom ut i februari eller vad det nu var

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby fredrik » Aug 27th, '11, 20:59

Ser bra ut! Ett tips om du ändå washar figurerna är att kolla på armypainterdippen, i längden är det mer ekonomiskt än bläck och hr fördelen att figurerna kapslas in i stenhårt cancerogent plastgunk.
fredrik
Skutans kapten

Postby Tilioch » Aug 27th, '11, 22:57

fredrik wrote:Ser bra ut! Ett tips om du ändå washar figurerna är att kolla på armypainterdippen, i längden är det mer ekonomiskt än bläck och hr fördelen att figurerna kapslas in i stenhårt cancerogent plastgunk.

Har sånt också, kommer eventuellt gå över till det med resten av figurerna, lite beroende på vilka färger det blir på kommande regementen.

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby bemajonas » Aug 27th, '11, 23:04

Jag har lämnat Devlan Mud till bara ledarna men fungerar att köra med dip på dem med med mattspray och sedan fixa till de detaljerna som jag vill ha.
bemajonas
Centurion

Postby Tilioch » Aug 31st, '11, 19:45

Fick nu tummen ur och basade upp nästa regemente med svenskt infanteri, så nu har min armé växt nått oerhört och innehåller två hela regementen! Det är nästan så det är nått =)

Nu är det dock slut på att måla blåa regementen, nästa bli någon helt annan färg, fasen vet var riktigt, men nått ska det allt bli

Image

Image

Image

Som tidigare ska de egentligen få smaka lite matt lack och så behövs det ju en flagga, men det kommer nog vilket år som helst ;)

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Rickard » Aug 31st, '11, 20:35

Stilfullt och snabbt jobbat.
Förstår om du vill alternera med annan färg.
//rickard
Projects
Main: Writing a rule set for the seven years war aka SYW.
Secondary: Painting armies and terrain for the project.
Extras: 28mm Matabeles, 10mm WW1, 28mm medieval etc. :)
Rickard
Primus Pilus

PreviousNext

Return to Målarbloggar