Pulp!

Posta bilder på dina projekt!

Pulp!

Postby Jeppan » Jan 20th, '11, 07:45

I väntan på att fler danska skallar(de är i full produktion) skall dyka upp tänkte jag slå ett slag för turkiska poliser. Här har ni gossarna med choklad i. Grabbar som vet hus man handskas med buset! Figurrna kommer Pulp figures och är listade som Istanbul Constabulary. jag tänkte dock ha dem för ett pulpprojekt som utspelar sig i Egypten.

Image

kanske är det denne ryss de behöver hålla uppsikt på....

Image
Jeppan
Primus Pilus

Re: Pulp!

Postby Dalauppror » Jan 20th, '11, 08:18

Snyggt !
http://www.dalauppror.blogspot.com

Ogge wrote:Om jag tycker något så tycker jag ni ska göra som Micke säger och gör. Han har väldigt sällan fel och det han gör blir alltid bra. You sir, are the king!
Dalauppror
Primus Pilus

Location: Engelbrekt Engelbrektssons Gård i Dalarna och planerar ett Dalauppror

Postby Tomas » Jan 20th, '11, 08:28

Riktigt fint! Spännande tid tycker jag 20-tal i orienten.

Glöm inte det gamla talsättet "två turkar, en fez".
Tomas
Primus Pilus

Postby Anatoli » Jan 20th, '11, 12:56

Balla, ska du ha dem till Back of Beyond eller något annat regelverk?
Anatoli
Primus Pilus

Postby Jeppan » Jan 20th, '11, 14:34

Hittills har det varit .45 Adventure från Rattrap games som gällt när jag spelat Pulp. Dom skall inom kort komma ut med en ny edition. Det kan bli riktigt intressant.
Jeppan
Primus Pilus

Postby Led-unge » Jan 20th, '11, 16:14

Hej!
Vilka härliga karaktärer. Fint färgval - riktigt, riktigt snyggt. 5 st .45 av 5. Passar ju även fint till Mythos.

Blev inspirerad!De bästa producenterna av Pulp miniatyrer?
Cry havoc.
Led-unge
Centurion

Postby bemajonas » Jan 20th, '11, 17:44

Sköna lirare 8-)
Vadmal...du vet att du vill.
bemajonas
Centurion

Postby Rickard » Jan 20th, '11, 23:51

Snyggt Jesper, huden blev riktigt bra, mkt karaktär
Du får säga till om du vill att jag skall måla upp den 'egyptiska' rekvisitan som jag har i källaren, och i så fall till när...
//rickard
Projects
Main: Writing a rule set for the seven years war aka SYW.
Secondary: Painting armies and terrain for the project.
Extras: 28mm Matabeles, 10mm WW1, 28mm medieval etc. :)
Rickard
Primus Pilus

Postby Jeppan » Jan 21st, '11, 07:40

Glad att höra att Pulp är populärt! De bästa tillverkarna i Pulp genrén är Pulp figures. Som namnet antyder är tillverkaren helt inne i genrén. Figurerna är lite serietidningsaktiga i karaktären. Om detta är bra är eller dåligt är upp till var och en. Därefter har vi Copplestone. Coppletone gör helt suveräna figurer som matchar Pulp figurerna relativt bra storleksmässigt. En tredje bra tillverka är Artizan. Alla dessa tre märken kan rekommenderas.

Här en exempel på vad Copplestone kan producera. Jag målade upp dessa jägare ungefär samtidigt med turkpolisen...
Image
Jeppan
Primus Pilus

Postby Anatoli » Jan 21st, '11, 16:47

Riktigt grymma figurer och superb målning!
Anatoli
Primus Pilus

Postby Björn » Jan 22nd, '11, 09:39

Snyggt!
Why would you need Swedish interwar figures?
Why not!
http://adalenfigures.blogspot.se/
Björn
Primus Pilus

Postby fredrik » Jan 23rd, '11, 15:07

Fantastiskt snyggt!
fredrik
Skutans kapten

Postby Jeppan » Jan 28th, '11, 19:33

Ytterliggare lite Pulp att lysa upp era mörka hemman med....

Image

Gubben till vänster(detektiven) kommer från den rätt udda tillverkaren Black Cat bases. Mannen med geväret är från Copplestone.

Image

Deep Ones från Black cat bases. I pulp måste man ha lite udda monster - det kanske ni sett i andra spelares trådar. Figurerna påminner lite om de typer man råkar ut för på morgonbussen - glosögda och känslokalla. Även dessa kommer från black cat bases.
Jeppan
Primus Pilus

Postby Anatoli » Jan 28th, '11, 19:48

Grym målning och skitcoola modeller. Gillar att Deep Ones ser lite smått förvirrade ut :D
Anatoli
Primus Pilus

Postby fredrik » Jan 30th, '11, 00:08

Vackert som alltid Jeppe.
fredrik
Skutans kapten

Postby Oathman » Jan 30th, '11, 08:51

Imponerande, en distinkt målarstil. Tycker det ser väldigt tjusigt ut och bra kort är det också. Skulle du inte kunna skriva lite mer om vad planerar med dessa modeller, skulle gärna veta lite mer om .45 Adventure, lite länkar kanske ?

/Conny "Oathman" Edman
/Conny Edman

Min blogg "TheForlorneDice". Inte mycket där än men jag kommer väl att fylla på efter hand hoppas jag.
www.theforlornedice.blogspot.se
Oathman
Principes

Postby Led-unge » Jan 31st, '11, 10:00

Skitcoolt målat och för mig EXTRA matnyttiga bilder! I pipen finns några dylika fulingar. Det är märkligt ändå - jag PM:ade Anatoli som gör så fina monster med frågan om hur man "läskar till" Deep Ones och om Lovecraft beskrivit färg. Cthulhu-killar är ju inte hemmaplan direkt. Fick bra uttömmande svar! Så dröjer det 24 timmar. Alas - tinkturen här är ju på pricken och det ser verkligen ut som kall slemmig hud. :-)
Cry havoc.
Led-unge
Centurion

Postby Jeppan » Jan 31st, '11, 12:48

Att måla Deep Ones kan uppfattas som mer komplext än vad det i själva verket är. I grunden handlar det om lager på lager av gröna nyanser. På magen och i ansiktet mixar man grönfärgen med flesh-färg av någon typ. Det bir liksom bitar av bevarad mänslighet. Samma fäg kan användas till de fläckar man lägger på huden. När man är någonstans halväs eller mot slutet kan man dra på devlan mud eller gryphon sepia på figuren. När sen washen trokan skall vara bered att lägga ett yttre lager ovanpå den washade figuren. Det skall dock inte vara hela figuren som täcks in utan bara de ljusare nyanserna(exempalvis mage ansike, delar av muskel etc.).

Jag har målat pulp-figurer under en längre tid utan tydligt mål. Det är mest som omväxling som man tar fram några figurer och fixar till nu och då. Jag har dock kört en del .45 adventure med dessa figurer. På min lista över kommande projekt finns en .45 kampanj som utspelar sig i Egypten. Ren Indiana Jones rip-off med andra ord. Vi pratar mumier,arkeologi,gravplundring, religiösa fanatiker ockultism och en hel del action. Jag känner dock att genren behöver lite svensk touch så jag funderar att låta huvudpersonerna ha lite mer "svennig" inriktining- typ Sven Hedins okände bror Torsten Hedin och den pisksvängande arkeologiprofessorn Västgöta Jonsson i huvudrollerna.
Jeppan
Primus Pilus

Postby Anatoli » Jan 31st, '11, 12:52

Vad hette han svenske ballongfararen som försvann på nordpolen? Andé?

edit: (hitta med wikipedia nu)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Andr%C3%A9 ... expedition

Kan ju använda honom som en äventyrare, hade varit rätt fräckt. Finns säkert fler svenska upptäcksresande från den här tiden, beroende på vilket årtal du vill förlägga spelet till.
Anatoli
Primus Pilus

Postby Jeppan » Feb 1st, '11, 20:14

Ingengjör André är en historisk figur med pulpattityd. Tyvärr hade han varit död in tjugotalet år under den period som jag är intresserad av 20-30-tal. Pulp trivs bäst i perioden mellan världskrigen på något sätt.
Jeppan
Primus Pilus

Return to Målarbloggar