40k på Bergshammer II

Forum för spelrapporter.

40k på Bergshammer II

Postby fredrik » Mar 7th, '16, 20:01

Jag har tagit mig i kragen och åkt på turnering för första gången på ett tag - denna gång till Kungsholmstorg (baby steps) och Bergshammer II som var en endagars 1000-poängsturnering med Swekomp-mallen.

Jag tänkte pröva något nytt och byggde en lista med en manufactorum genestealer-formation (5x5 genestealers) och Deathleapers Assassin Brood (Deathleaper + 5 lictors). Ambitionsnivån var väl att åtminstonde inte bli tejblad i samtliga matcher, vilket jag misslyckades med. :roll:

Match 1: Whitescars bikers. Jag får första rundan men han seizar mig och spränger hela min armé i småbitar. Tuff start.

Match 2: Grey Knights. Jag får inte första rundan, och han skjuter mig av plan. Tuff fortsättning.

Match 3: Khorne Daemonkin. Här blev det en del drag eftersom vi båda spelade assaultarméer, men hans assaulters (D-thirster, khorne bikers, flesh hounds, maulerfiend, bloodletters) är bättre än mina. Tufft avslut.

Men - jag vann en fin fickplunta och lite sprit att dränka mina sorger med så det kändes bra ändå. :D

Image

Tillbaks i sadeln!
fredrik
Skutans kapten

Re: 40k på Bergshammer II

Postby Tilioch » Mar 7th, '16, 21:29

Tycker klart du fick finast pris!
Det är lite din grej att få ballast-armé utmärkningar, du fick väl motsvarande på Garagehammer när vi var där häromåret?
Cry havoc, and let slip the Dice of War!

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby JoakimS » Mar 7th, '16, 21:44

Det där verkar vara förstapris!
Man kan aldrig ha för många fickpluntor!
/Joakim
http://miniatyrmannen.blogspot.se/
"What could possibly go wrong?"
JoakimS
Centurion

Postby fredrik » Mar 7th, '16, 21:48

Stämmer bra det! :D
fredrik
Skutans kapten

Postby Kreufeldt » Mar 8th, '16, 10:58

Fantastiskt vad usla steelers är. Tänkte annars att ett msu-bygge var ganska vettigt, men det kanske bör vara ett msu av bra enheter...
Ogge wrote:Och gör som tomas säger.
Kreufeldt
Primus Pilus

Postby fredrik » Mar 8th, '16, 18:19

Nä visst är det så, problemet är ju att dom är så sköra och långsamma att du behöver horder av dom om nån skall klara sig in i närstrid. Dom ser ju däremot ganska nice ut i nya genestealer cult listan där dom får infiltrera en tum från motståndaren och chargea runda ett. :roll:
fredrik
Skutans kapten

Return to After Action Reports