Slaget vid Bull Run

Forum för spelrapporter.

Slaget vid Bull Run

Postby Oathman » Jan 9th, '14, 22:01

Hej på er

Jag har nu gjort en liten AAR på slaget vid Bull Run som jag och en kamrat spelade här om dagen. Reglerna vi använda var Volley & Bayonet. Jag har skrivit om den på min blog så hoppa gärna dit och titta på det hela.

http://theforlornedice.blogspot.se

Ha det gött/
Conny "Oathman" Edman
/Conny Edman

Min blogg "TheForlorneDice". Inte mycket där än men jag kommer väl att fylla på efter hand hoppas jag.
www.theforlornedice.blogspot.se
Oathman
Principes

Re: Slaget vid Bull Run

Postby Tomas » Jan 11th, '14, 08:21

Trevlig läsning!

Är det bara ACW som gäller nu?

Mvh Tomas
Tomas
Primus Pilus

Postby Nils » Jan 11th, '14, 09:42

Instämmer kul och trevlig rapport.
Nils
Primus Pilus

Postby Oathman » Jan 11th, '14, 10:52

Tackar för glada tillrop. Det är svårt att skriva AAR tycker jag och sen bestämma vilka bilder som skall med etc. Denna gången körde jag på mycket översiktsbilder.
På bloggen kommer jag bara att skriva om sådant som har med ACW att göra. Jag har fått ett oerhört fokus på just ACW nu så det är mest det som gäller. Men ni som har sett mina inlägg över åren vet ju att jag velar fram och tillbaks alltid. Dock försöker jag att få mesta tiden att måla och greja till ACW och sedan gör jag avstickare ibland och målar på något annat. Som exempel kan nämnas en blygsam start med Fransk-Preussiska kriget 1870 till Volley & Bayonet, Songs of blades and heroes, Battle of five armies, Bolt Action, Stora nordiska kriget för att nämna några. Dock så sker allt utanför ACW väldigt sporadiskt och i kortare intervaller ;).

Jag har ju alltid varit avundsjuk på de som har kunnat fokusera på ett spelsystem som t.ex warhammer eller liknande och nu har jag i alla fall hittat den era i krigshistorien som jag vill pyssla med, alltid något.

/Conny "Oathman" Edman
/Conny Edman

Min blogg "TheForlorneDice". Inte mycket där än men jag kommer väl att fylla på efter hand hoppas jag.
Oathman
Principes

Postby Led-unge » Jan 12th, '14, 12:08

Hallå Conny!
Jo, det kan vaja lite av och an det här intresset eller snarare inriktningen. Själv åker jag dit ibland bara jag kollar Little Wars Forum och ser något ballt. Så var det iallafall med medeltid, FIW, postapokalyps samt Napoleon.

Jag tycker du gör djäkligt originella, snygga och spännande grejor samt dokumenterar projektprocessen bra med fina bilder. Läser alltihop. Dessutom är inbördeskriget är alltid intressant tycker jag.

Så bravo!!
Cry havoc.
Led-unge
Centurion

Postby Nils » Jan 12th, '14, 12:44

Jag och Fanjunkaren körde FPW med Volley and Bayonet reglerna, dock i 28mm. Det var kul. Reglerna funkade bra och det blev en rätt maffig känsla.
Nils
Primus Pilus

Postby Dalauppror » Jan 13th, '14, 09:22

Strålande AAR !

Ser väldigt trevligt ut.
http://www.dalauppror.blogspot.com

Ogge wrote:Om jag tycker något så tycker jag ni ska göra som Micke säger och gör. Han har väldigt sällan fel och det han gör blir alltid bra. You sir, are the king!
Dalauppror
Primus Pilus

Location: Engelbrekt Engelbrektssons Gård i Dalarna och planerar ett Dalauppror

Postby Oathman » Jan 13th, '14, 18:48

Tack alla för vänliga ord. Alltid roligt att det finns mer folk som tycker det är intressant med det man pysslar med. Nu kommer det att krävas engagemang ett tag fram till GothCon då det är dags att köra ett ACW scenario igen. Dock funderar jag och kompisen på att spela och göra en AAR på Perryville också. Det är ett mindre slag än Bull Run.

/Conny "Oathman" Edman
/Conny Edman

Oathman
Principes

Return to After Action Reports