Bilder från DFFCON13 Köpenhamn

Forum för spelrapporter.

Bilder från DFFCON13 Köpenhamn

Postby Anatoli » Nov 17th, '13, 09:53

DFFCON13, ett historisk figurspelkonvent - litet till storleken men trevliga och intresserade spelare - hölls i lördags på Töjhusmuseet i Köpenhamn. Jag och Andreas höll i lite By FIre & Sword demo, och jag tog också bilder på några av spelen som spelades i lördags (ska hållas spel även idag men har inte möjlighet att åka in 2 dagar på raken till Danmark).

Fler bilder på min blogg
http://anatolisgameroom.blogspot.se/201 ... -2013.html

Image
Image
Image
Image
Image
Anatoli
Primus Pilus

Re: Bilder från DFFCON13 Köpenhamn

Postby Led-unge » Nov 17th, '13, 12:05

Fina bilder! Stämningsfull och passande miljö på Töjhuset kan en tänka. ;-)
Cry havoc.
Led-unge
Centurion

Postby Nils » Nov 17th, '13, 12:46

Kul rapport, jag var tyvärr upptagen annars hade jag gärna åkt dit.

WWI flygspelet såg kul ut, snygg terräng. Om ni vill göra samma sak i skåne kolla med beredskapsmuseet i Djuramossa. De kanske är lite mer "öppna" än nån trött Malmöit ;) det museet är ju loksom "sammagäng" som SMB, Svenskt Militärhistoriskt Biblioktek och de känns rätt vidsynta. I sin medlemstidning har de haft viss reklam för datakrigsspel och även vissa plastmodeller till och från, så vem vet?

Vad det gäller belysning är jag inte förvånad. Dagens museitrend är att visa extremt få föremål och ha väldigt dålig belysning, bara spottar som du skriver. Polismuseet, armemuseum och sjöhistoriska i Sthlm är några exempel på det. En "utställning" är ex tio bilder med varsin spotlight på i ett kolsvart rum... Fenomenalt dåligt.

Sjöhistoriska hade en utställning om pirater. Den bestod av en videofilm, en kompass, en huggare och femtontalet bilder med typ en förklarande mening till varje. Tog ca 5 minuter att gå igenom och inte lära sig något alls.

Men ta kontakt med djuramossa, det är mitt tips.
Nils
Primus Pilus

Postby Led-unge » Nov 18th, '13, 12:23

Jo, flygspelet från första världskriget såg nyskapande och kul ut. Problemet kan ju vara att få rätta spatiala 3D-känslan. Själv är jag förtjust i perioden och spelar gärna WoW eller WoG.

Image
Helgens spel. Fokker eindecker vs Airco pushers 1916. Ballt och kul men tyvärr får man inte rätta rymdkänslan.
Cry havoc.
Led-unge
Centurion

Return to After Action Reports