Star Wars 28mm

Diskutera de konstnärliga aspekterna av hobbyn.

Star Wars 28mm

Postby Dansken » Nov 12th, '14, 15:01

Kära klubb kamrater,

jag har länge tänkt att det vore kul att måla 28mm Stormtroopers eller Hoth Rebeller,
men jag hittar inga bra figurer/tillverkare. Mycket verkar fabriksmålat och figurer säljs enkeltvist.

Är det nån som kan tipsa om bra figurer i 28 för Star Wars, som går att single basa och använda för skirmish spel?

mvh
Sören
"It is well that war is so terrible, or we should grow too fond of it".
Robert E. Lee
Dansken
Velite

Re: Star Wars 28mm

Postby Ogge » Nov 12th, '14, 16:08

I hear you brother.

Tyvärr finns inget sånt. Fantasyflight har licensen för att göra star wars figurspel och dom släpper imperial assault innan jul med 28mm figurer: http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... ?eidn=4994

Det är ju egentligen en dungeon crawl men det kommer med regler för att köra skirmish en mot en och med tanke på hur bra x-Wing är så är mina förhoppningar skyhöga.
Tror det är närmaste man kommer.
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster. To me, being a gangster was better than being President of the United States.
Ogge
Primus Pilus

Postby Dansken » Nov 12th, '14, 16:28

Håller med, ser otroligt bra ut. Man vill ju bara ha de figurer på målarbordet nu!

Kollade på West End, och även WOTC, men allt måste köpas enkeltvist via Ebay, och West End kändes lite over the hill med sina 25mm.
Sen kostar en Star Wars licens nog också ett och annat, så FF kommer säkert lansera gott om figurer och expansioner så man verkligen får ihop ett skirmish gäng. Verkar som det är vägen fram. Fan vad roligt det ska bli att få måla lite Star Wars.

Med andra ord, du har en vapendragare här!

/sören
Robert E. Lee
Dansken
Velite

Postby Tilioch » Nov 12th, '14, 16:54

Jag har ganska stora mängder med WOC StarWars figgar, köpte på mig en massa för att kunna spela nått med dem.

Vet inte riktigt vad eller hur mycket, men jag skaffade mig iaf storm troopers, div rebeller och massa droids av olika slag.
Cry havoc, and let slip the Dice of War!

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Ogge » Nov 12th, '14, 18:12

Ja kollar man på deras produkter så brukar dom spruta ut expansioner och att göra det till star wars är ju att printa pengar så det kommer komma massor.

Jag har tänkt att dra igång kampanjn man får med efter jul på klubben Och sikta på att spela varannan måndag om du är intresserad av att vara med?

Det behöver ju inte innebära att man inte spelar skirmish oxå men en kampanj mot en overlord där man spelar olika länkade missions som rebellhjältar i en RPG liknande kampanj tror jag är magiskt!

Kolla den här videorecensionen:
http://youtu.be/YQKGJPHtBDE
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster. To me, being a gangster was better than being President of the United States.
Ogge
Primus Pilus

Postby Dalauppror » Nov 13th, '14, 08:52

Ogge wrote:Ja kollar man på deras produkter så brukar dom spruta ut expansioner och att göra det till star wars är ju att printa pengar så det kommer komma massor.

Jag har tänkt att dra igång kampanjn man får med efter jul på klubben Och sikta på att spela varannan måndag om du är intresserad av att vara med?

Det behöver ju inte innebära att man inte spelar skirmish oxå men en kampanj mot en overlord där man spelar olika länkade missions som rebellhjältar i en RPG liknande kampanj tror jag är magiskt!

Kolla den här videorecensionen:
http://youtu.be/YQKGJPHtBDE

Då vill jag oxå vara med, så det så... :D
http://www.dalauppror.blogspot.com

Ogge wrote:Om jag tycker något så tycker jag ni ska göra som Micke säger och gör. Han har väldigt sällan fel och det han gör blir alltid bra. You sir, are the king!
Dalauppror
Primus Pilus

Location: Engelbrekt Engelbrektssons Gård i Dalarna och planerar ett Dalauppror

Postby Ogge » Nov 13th, '14, 09:00

Klart du vill!

Så fort jag får hem spelet så kör vi en testomgång, väljer karaktärer osv.
Ogge
Primus Pilus

Postby Dalauppror » Nov 13th, '14, 09:14

Ogge wrote:Klart du vill!

Så fort jag får hem spelet så kör vi en testomgång, väljer karaktärer osv.

Jag vill vara Jedi.

När släpper de spelet?

Kollade filmen, ser ut att vara väldigt bra kvalite, coola figurer etc, helt klart vaknar köp craven...
http://www.dalauppror.blogspot.com

Ogge wrote:Om jag tycker något så tycker jag ni ska göra som Micke säger och gör. Han har väldigt sällan fel och det han gör blir alltid bra. You sir, are the king!
Dalauppror
Primus Pilus

Location: Engelbrekt Engelbrektssons Gård i Dalarna och planerar ett Dalauppror

Postby Ogge » Nov 13th, '14, 09:24

Det har släppts på en mässa men är på väg ut i butikerna nu.
Kommer innan jul men om det är om en vecka eller om en månad är oklart.

Tycker det är kul att det är två spel i ett oxå. Ett skirmish spel där du bygger armé, slumpar mission och bultar på varandra och sen hela kampanjen.

Helt klart ett spel som väcker svår acquisition disorder:
http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... ?eidn=5118
Ogge
Primus Pilus

Postby Dansken » Nov 13th, '14, 12:25

Hell Yes! Tämligen svårt att inte bli drabbat av total Star Wars hysteri när man ser den recension Imperial Assult får. ”The miniatures are fenonminal”… Fy fan va det ska målas när dessa släpps. Undrar om det kanske vore en idé att lägga en pre-order hos Alpha, de kommer säkert sälja slut första lagret på nolltid.

Känner ett starkt kall till The Dark Side, så spelar/målar gärna Imperial om vi kör kampanj.

Kvällens program på Pelargatan:
Star Wars episode IV med 2 x capricciosa och 1 x dalkulla bredvid mig i soffan. OCH, hon har aldrig för har sett filmarna :shock:
Robert E. Lee
Dansken
Velite

Postby Ogge » Nov 13th, '14, 12:57

Ja en pre-order är nog att rekommendera.. När nya grejer släpps till X-wing tar första sändningen alltid slut på pre-order.

Du får gärna köra overlord och därmed imperiet. Jag spelar för egen del helst en rebellkaraktär och får storyn berättad för mig.
Ogge
Primus Pilus

Postby Ogge » Dec 15th, '14, 12:58

Ogge
Primus Pilus

Return to Målning och Modellering